Una dintre cele mai exotice firme producătoare de motociclete exclusiviste, Confederate Motors lansează un nou model – Confederate P51 Combat Fighter.
Înfiinţată în 1991 de avocatul Matthew Chambers, firma Confederate Motors a scos pe piaţă prima motocicletă în 1994, vânzând din acest prim model, Hellcat, peste 500 unităţi până în anul 2001, când firma a declarat falimentul.
A fost nevoie de 2 ani pentru ca producţia să fie reluată, dar, după 2 ani, o cu totul altă problemă a afectat serios activitatea de producţie: uraganul Katrina.
Ca urmare a daunelor importante, producţia a fost mutata, un plan de dezvoltare în valoare de 5 milioane de dolari a fost anunţat şi un model mai economic a fost lansat, noua unitate productivă având un colectiv de numai 12 oameni.
Rezultatele nu s-au lăsat aşteptate, cele 2 modele B120 Wraith şi F131, al căror preţ de vânzare era de “numai” 92.000 $, au ocupat primele două locuri la campionatul mondial de customizare desfăşurat în cadrul raliului anual de la Sturgis, la categoria modelelor de serie.
Anii care au urmat, de plină criză economică, au făcut ca vânzarile motocicletelor Confederate să se limiteze la un număr de aproximativ 30 unităţi pe an.
2013 a fost unul dintre cei mai buni ani ai firmei, pentru că producţia a fost mutată în Birmingham, Alabama şi Pierre Terblanche s-a alăturat micului colectiv, în funcţia de şef al departamentului dezvoltare.
Designerul de geniu, care trecuse pe la Volkswagen, Cagiva, Ducati, Moto Guzzi şi Norton, a realizat primul său proiect la Confederate, care s-a numit X132 Hellcat Speedster.
Pentru că toata viaţa sa a fost o continuă provocare, Pierre Terblanche nu a stat mult nici la Confederate, alegând să plece la fabrica Royal Enfield, din India.
Cele 18 luni petrecute în SUA au fost suficiente pentru a crea un nou model revoluţionar, a doua generaţie Confederate P51 Combat Fighter.
Preluând ceea ce era mai bun la modelele anterioare, X132 Hellcat şi prima generaţie Fighter, G2 Confederate P51 Combat Fighter foloseşte un motor de 2163 cc, 4 cilindri V-twin, care produce 200 HP la roată şi un cuplu maxim de 230 Nm.
Propulsorul este instalat pe un şasiu produs din aluminiu prelucrat, cu un ampatament de 1588 mm, pe care sunt instalate roţi din fibră de carbon şi un disc de frână pe spate solid, din fibră de carbon, întreg ansamblul având o masă totală de 226 kg.
Motocicleta este oferită în două variante de culoare, aluminiu aparent şi negru, preţurile fiind 113.900 $, respectiv 119.500 $, ambele variante fiind produse în câte 30 unităţi.
Nu îmi fac iluzii că apariţia acestul nou model Confederate P51 Combat Fighter va reprezenta un boom al vânzarilor de motociclete custom, dar povestea firmei Confederate şi a designerului de exceptie Pierre Terblanche sunt deosebite, aşa încât era păcat să nu postez ştirea.
.
Sursa: Confederate Motors
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.
Foarte indraznet designul iar partea cu pretul … chiar exclusivist!