TIBERIU TROIA

V4 Granturismo, motorul noii generații Ducati Multistrada

Instalat pe noul model Multistrada V4, motorul V4 Granturismo a fost dezvoltat pentru o livrare a puterii foarte cursivă și intervale de service record.

Radar pe Multistrada V4

Multașteptata generație Ducati Multistrada este echipată cu un motor foarte compact, ușor și performant, proiectat pentru a satisface cerințele unei utilizări polivalente, “adventouring”, fără să neglijeze emoția și caracterul sportiv.

Construit cu ajutorul tehnologiilor de ultimă oră și cu materiale de calitate pentru rezistență și fiabilitate, motorul V4 Granturismo iese în evidență prin intervalele de service recomandate, un adevărat record stabilit de Ducati.
Toate deciziile tehnice luate în timpul dezvoltării motorului au avut ca scop asigurarea cursivității maxime a modului de lucru combinată cu lărgirea intervalelor de întreținere.

Noul sistem de distribuție îmbunătățit a făcut posibilă majorarea intervalelor de întreținere la 60.000 km, record obținut mulțumită experienței inginerilor de la Ducati în utilizarea materialelor, a tratamentelor termice aplicate și a soluțiilor tehnice dezvoltate.

Ducati V4 Granturismo

Motorul V4 Granturismo livrează 125 kW (170 CP) la 10500 rpm și un cuplu maxim de 125 Nm la 8750 rpm, respectând normele de omologare Euro 5, destul de stricte.
Cu o masă de 66,7 kg, V4 Granturismo stabilește un adevărat record, fiind cu 1,2 kg mai ușor decât versiunea Testastretta, cu doi cilindri gemeni, folosită pe generația anterioară Multistrada 1260.

Cilindreea de 1158 cmc s-a dovedit a fi soluția optimă pentru un motor V4, ușor și compact: performanță, masă și dimensiuni reduse.

Comparat cu generația anterioară, motorul este cu 85 mm mai scurt, 95 mm mai mic în înălțime și cu doar 20 mm mai lat.

Ducati V4 Granturismo

Dimensiunile reduse au permis constructorului să instaleze motorul în cadru într-o poziție centrală, influențând în bine poziția centrului de greutate, cu toate consecințele care rezultă.

V4 Granturismo a moștenit câteva elemente derivate din experiența acumulată de Ducati în competiții, cum ar fi decizia de a instala un vilbrochen cu rotație inversă, care îmbunătățește manevrabilitatea motocicletei și utilizarea tehnologiei “Twin Pulse”, capabilă să ofere putere controlabilă în orice regim de viteză.

Pentru a evita o scădere a comfortului termic datorită căldurii transmise de cilindrii din spate, V4 Granturismo a adoptat strategia de dezactivare la ralanti a acestora.

În acest fel, comfortul pilotului și al pasagerului este îmbunătățit, temparatura emisă de motor și consumul de combustibill fiind reduse.

Ducati V4 Granturismo

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*