Cucerind titlul mondial al producătorilor MX2 în 2020 și Campionatul 2021 250 SX în SUA, Yamaha YZ250 este modificată pentru sezonul următor.
Yamaha YZ250, unul dintre modelele legendare din lumea competițiilor de motocros, cu prima victorie repurtată în campionatul mondial ediția 1973, păstrează același motor pentru sezonul 2022, dar vine cu un șasiu modificat.
Chiar dacă motorul este același, admisia aerului este optimizată și evacuarea, atât de importantă la motoarele în doi timpi, este reconfigurată.
Rezervorul de combustibil și radiatorul sunt mai înguste, ceea ce a făcut posibilă micșorarea celorlalte componente, rezultatul fiind micșorarea lățimii motocicletei.
Aripa față este mai ascuțită, iar panourile laterale și aripa spate au fost reproiectate pentru a spori eficiența admisiei aerului. Acest lucru este realizat prin încorporarea unor guri de aerisire mai mari în partea din spate a panourilor laterale, precum și prin reproiectarea părții inferioare a șeii și a formei părții superioare a aripii spate, astfel încât să nu împiedice fluxul de aer.
Creșterea rezultată a eficienței generale a admisiei contribuie la îmbunătățirea performanțelor la viteze mai mari.
Noua șa are suprafața superioară mai plată, care îmbunătățește ergonomia motocicletei și face ca schimbarea greutății față/spate să fie mai ușoară și mai rapidă.
Noul YZ250 dispune de un nou sistem de frânare puternic care oferă performanțe, reducând în același timp greutatea.
Discul față este de 270 mm, același diametru ca și până acum, dar, prin montarea unui nou etrier mai rigid, cu pistonașe cu diametrul mai mare, de 25,4 mm, noua frână față are o suprafață a plăcuțelor cu 30 % mai mare.
Această combinație de rigiditate mai mare a etrierului, împreună cu o suprafață mult mai mare a plăcuțelor, oferă o putere de frânare remarcabilă, precum și o senzație precisă pentru frânarea precisă cu un singur deget.
Frâna spate a fost îmbunătățită prin montarea unui disc de 240 mm, cu un diametru ușor mai mic (cu 5 mm mai mic) precum și a unui etrier nou, care oferă aceeași suprafață de contact a plăcuțelor și aceleași performanțe de frânare ca la modelul anterior, economisind în același timp aproape 100 g în greutate.
Amortizoarele față/spate produse de KYB au setările modificate, pentru a obține un răspuns mai bun la viteze mici.
În afară de culoarea albastră Icon Blue, tradițională pentru gama off-road produsă de Yamaha, modelul YZ250 este oferit pentru sezonul 2022 și în versiunea coloristică Monster Black, utilizată pe motocicletele echpei oficiale Monster Energy Yamaha Factory MX2.
Noul model de motocros YZ250 poate fi comandat la magazinul din București al importatorului autorizat, firma Motodynamics sau din rețeaua dealerilor autorizați ai acestei companii.
Fișa tehnică Yamaha YZ250
Motor în doi timpi, monocilindru, răcire cu lichid, supapă de admisie cu YPVS.
Capacitate cilindrică: 249 cmc, alezaj x cursă (mm): 66,4 x 72,0 mm.
Raport de compresie: 8,9-10,6:1, carburator Keihin PWK38/1.
Cutie de viteze cu cinci trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată KYB Ø48, cursă roată faţă: 300 mm.
Suspensia spate: amortizor KYB cu compensator, complet reglabilă, cursă roată spate: 315 mm.
Frână faţă hidraulică cu disc din oţel Ø 270 mm.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 240 mm.
Roată faţă 21”, roată spate 19”, jante din aluminiu cu spiţe.
Anvelopă faţă: 80/100-21 51M, spate: 110/90-19 62M, cu cameră.
Lungime: 2185 mm, ampatament: 1485 mm, înălţime la şa: 975 mm.
Gardă la sol: 360 mm, masă la plin: 103 kg, capacitate rezervor benzină: 7 litri.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.