TIBERIU TROIA

Harley-Davidson a prezentat noul model Sportster S

Sportster S readuce în atenția publică modelele Sportster, la un alt nivel al performanțelor, detaliilor constructive și al sistemelor electronice.

Harley-Davidson Sportster S

La sfârșitul anului trecut Harley-Davidson anunțase întreruperea producției modelelor din gama Sportster, după o existență de peste 60 de ani.

Decizia a fost luată datorită necesității schimbării soluției tehnice a motoarelor și, de ce nu, a modernizării dotărilor modelelor din această gamă.

Unul dintre oamenii care au participat activ la realizarea noii motociclete a definit-o ca fiind primul capitol dintr-o nouă carte scrisă de Harley-Davidson.

Dacă primul model Sportster apărut în 1957 era o motocicletă ușoară și manevrabilă pentru standardele perioadei în care a fost creată, dar complet depășită în acest moment, noul Sportster S se aliniază din toate punctele de vedere motocicletelor construite de concurență la această clasă, Indian Scout și Triumph Bobber.

Harley-Davidson Sportster S

Sportster S este echipat cu versiunea “T” a motorului recent lansat, Revolution Max 1250, în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, modificat pentru a oferi cuplu la turații joase și putere pe plaja de turații joase și mijlocii.

Chiulasele au forma camerei de ardere modificată pentru a mări viteza fluxului de combustibil la turații joase și supapele sunt mai mici, rezultatul fiind o creștere cu 10% a cuplului între 3000-6000 rpm, chiar dacă puterea motorului este de doar 121 CP, față de cei 150 CP ai motorului original.

Pistoanele forjate sunt modificate pentru noua formă a camerei de ardere, iar axele cu came și airbox-ul sunt modificate la rândul lor.

Harley-Davidson Sportster S

Motorul cu doi cilindri în V este membru component al șasiului, renunțându-se la cadrul tradițional, soluție care contribuie la reducerea masei, la centralizarea maselor și la o rigiditate sporită a întregului șasiu.

Actualul cadru are trei componente principale, tratate complet diferit de constructor, atât ca arhitectură, cât și ca materiale utilizate, partea din spate fiind atașată direct de motor.

Pe lângă noutățile implementate pe motor și șasiu, mulțumită unității de măsurare inerțială pe șase axe instalată pe motocicletă, Sportster S oferă pilotului sistemele electronice de control și siguranță cu care am fost obișnuiți în ultimul de timp de toți marii producători.

Harley-Davidson Sportster S

Există ABS (C-ABS) și controlul tracțiunii (C-TCS) ambele active pe viraje, control al derapajelor activ pe viraje (Cornering Enhanced Drag-Torque Slip Control System – C-CSDS) și sistem de monitorizare a presiunii pneurilor (TPMS).

Pe lângă toate aceste sisteme, motorul are patru moduri de pilotaj, Road, Sport, Rain și Custom, ultimul fiind personalizabil de pilot.

În momentul lansării motocicletei, prețul în România încă nu a fost comunicat, dar, în Marea Britanie, motocicleta prețul va începe de la 13.999 £, în funcție de culoare.

Harley-Davidson Sportster S

Fișa tehnică Harley-Davidson Sportster S

Motor Revolution® Max 1250T în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în V la 60 grade, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică ESPFI.

Capacitate cilindrică: 1252 cmc, alezaj x cursă (mm): 105,0 x 72,3 mm.

Putere maximă: 121,0 CP (90,0 kW)/7500 rpm, cuplu maxim: 127,0 Nm/6000 rpm, raport de compresie: 12,0:1.

Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.

Harley-Davidson Sportster S

Cadru din trei componente principale, piesa frontală tip grindă cu zăbrele, din țeavă de oțel, piesa centrală forjată din aluminiu şi basculă tubulară, din țeavă de oțel.

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 43, complet reglabilă, cursă roată faţă: 92 mm.

Suspensia spate: monoamortizor cu compensator Showa, complet reglabil, cu reglaj hidraulic de la distanţă a preîncărcării, cursă roată spate: 51 mm.

Frână faţă hidraulică cu disc flotant din oţel Ø 320 x 6 mm, etrier Brembo monobloc radial cu patru pistonaşe, ABS activ pe viraje.

Harley-Davidson Sportster S

Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 260 x 5 mm, etrier Brembo flotant cu un pistonaş, ABS activ pe viraje.

Roată faţă 17”, roată spate 16”, roţi cu jante din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe duble.

Anvelope Dunlop® Harley-Davidson Series GT503, Radial

Anvelopă faţă: 160/70TR17 73V, spate: 170/70R16 77V, fără cameră.

Lungime: 2265 mm, ampatament: 1518 mm, înălţime la şa: 753 mm.

Gardă la sol: 93 mm, masă la plin: 228 kg.

Capacitate rezervor benzină: 11,8 litri, consum mediu: 4,8 ltr./100 km.

Harley-Davidson Sportster S

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*