Unul dintre cele mai neînțelese modele a fost Yamaha Tricker 250, motocicletă distribuită în Europa între anii 2005-2007, care se produce în continuare pentru piața japoneză, cu foarte mici modificări impuse de anii care au trecut și reglementările apărute.
Am văzut Yamaha Tricker încă de la lansare, dar, pentru că în România fusese adusă o singură unitate, nu putea fi testată.
Bănuiam ce poate motocicleta, fiind dezvoltată pe platforma unui model de Trial, dar, până nu mergi pe ea, nu poți înțelege cu adevărat ce știe.
Aș fi cumpărat-o imediat, dar, în acea perioadă, taxele vamale erau 30%, prețul era mai mare și fusese anunțată scăderea taxelor în scurt timp.
Norocul a fost că, în acel an, Yamaha Europe a organizat la Brno prima ediție a evenimentului Yamaha Summer Festival, unde au fost invitați principalii dealeri din fiacare țară.
Am mers cu motocicletele până la Brno și timp de două zile ne-am desfătat testând pe șoselele din jurul circuitului toată gama Yamaha.
Modelele mici puteau fi testate pe micul circuit de kart din cadrul complexului și, printre alte modele, erau câteva Trickere, cu care ne-am jucat câteva ore.
Ca să ne demonstreze ce poate cu adevărat modelul Tricker, organizatorii au adus la eveniment vreo doi piloți de Trial, care ne-au arătat ce se poate face cu motocicleta nemodificată, demonstrație care ne-a luat mințile tuturor.
La întoarcere nu am mai așteptat și am cumpărat motocicleta din stocul importatorului, singura existentă în țară.
Ăsta a fost începutul, după care m-am îndrăgostit iremediabil de acest model, le-am tot schimbat și am ajus acum, după 14 ani, la cel de-al șaselea exemplar.
Cu două dintre cele șase Yamaha Tricker pe care le-am avut am făcut peste 44.000 km cu fiecare, adică peste 100.000 km în total pe Yamaha Tricker, 90% find rulați în oraș.
Am mers cu această motocicletă în niște locuri în care ar fi fost foarte dificial, dacă nu imposibil, să ajung cu alt model și am avut parte de niște momente de neuitat.
Pot spune că am ajuns să știu destul de bine motocicleta, dar încă nu-i cunosc limitele.
Mai am timp și sunt hotărât să păstrez un Tricker cât timp voi mai merge cu motocicleta.
Asta dacă nu apare între timp un alt model înmatriculabil de Trial care să aibă aceleași caracteristici…
Fișa tehnică Yamaha Tricker 250
Motor în patru timpi, cu un cilindru, două supape pe cilindru, SOHC, răcire cu aer, carburator Teikei MV33.
Capacitate cilindrică: 249 cmc, alezaj x cursă (mm): 74,0 x 58,0 mm.
Putere maximă: 18,8 CP (13,7 kW)/7500 rpm, cuplu maxim: 18,8 Nm/6250 rpm, raport de compresie: 9,5:1.
Cutie de viteze cu cinci trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru din ţeavă de oţel semidublu leagăn.
Suspensia față: furcă telescopică Ø 35 mm, cursă roată faţă: 180 mm.
Suspensia spate: monoamortizor cu reglare pe preîncărcare, cursă roată spate: 172 mm.
Frână faţă hidraulică cu disc din oţel Ø 220 mm, etriere cu 2 pistonaşe.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 203 mm, etrier cu 1 pistonaş.
Roată faţă 19”/spate 16”, roţi cu spiţe, jante din aluminiu.
Anvelope Bridgestone Trail Wing, faţă: 80/100-MC19, spate: 120/90-MC16.
Lungime: 2010 mm, ampatament: 1300 mm, înălţime la şa: 790 mm.
Gardă la sol: 270 mm, masă la gol: 118 kg, capacitate rezervor benzină: 6 litri.
Consum mediu: 3,6 ltr./100 km, viteză maximă: 116 km/h.
Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 9 mai 2020.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.
Salut. De unde crezi ca as putea cumpăra un tricker. Mi se pare minunata pentru nevoile mele. Multumesc