TIBERIU TROIA

Ducati Panigale V4 devine Superleggera V4

Superleggera V4 va fi produsă în numai 500 de unități și este cea mai puternică motocicletă de serie produsă de Ducati.

Ducati Superleggera V4

Singura motocicletă având cadru, subcadru, basculă și roți din fibră de carbon, Superleggera V4 stabilește un adevărat record, cu un raport putere/masă de 1,54 CP/kg, având kitul de competiție instalat.

Începând din iunie 2020 vor fi livrate câte 5 motociclete pe zi, iar cei care vor achiziționa o astfel de motocicletă vor avea ocazia să testeze Panigale V4 R – Desmosedici GP20, motocicleta echipei oficiale din WSBK.

Ducati Superleggera V4

Prin instalarea elementelor șasiului realizate din fibră de carbon, s-a obținut o reducere a masei cu 6,7 kg, toate aceste repere fiind testate individual cu ajutorul unor tehnici împrumutate din industria aerospațială: termografie, tomografie și inspecție ultrasonică.

Dimensiunile șasiului au fost modificate pentru îmbunătățirea comportamentului pe circuit, lungind bascula, nivelul performaței obținut de noul șasiu fiind impresionant: Alessandro Valia, unul dintre piloții oficiali de test al uzinei, a reușit pe circuitul Mugelo un timp de 1:52:45, adică cu 2 secunde mai puțin decât motocicleta cu care Michele Pirro a câștigat campionatul Italian CIV 2019, Panigale V4 R SBK.

Ducati Superleggera V4

Sigur că acest timp a fost posibil prin utilizarea kitului de competiție produs de uzină și prin instalarea unor anvelope de competiție.

Numeroase componente ale motocicletei sunt produse din fibră de carbon, iar aripioarele biplane de pe carenă, inspirate din modelul Ducati MotoGP 2016, asigură o forță de apăsare de 50 kg la 270 km/h, cu 20 kg mai mult decât cele instalate pe modelul Panigale V4 2020 și pe V4 R.

Ducati Superleggera V4

Această forță de apăsare îmbunătățește accelerația, limitând ridicarea roții față și mărește stabilitatea în perioadele de frânare.

Sub carena din carbon se află motorul Desmosedici Stradale R, mai ușor si mai puternic ca niciodată, cei patru cilindri în V la 90 de grade, cu capacitatea de 998 cmc, producând 224 CP în configurație standard, înmatriculabilă, care pot ajunge la 234 CP prin instalarea evacuării Akrapovič oferită în kitul de competiție pregătit de uzină.

Ducati Superleggera V4

Datorită pieselor din fibră de carbon, titaniu și magneziu utilizate, Superleggera V4 are o masă la gol de 159 kg (16 kg mai puțin decât Panigale V4), rezultând un raport putere/masă de 1,41 CP/kg, iar prin instalarea kitului de competiție, masa coboară la 152,2 kg, ridicând raportul putere/masă la 1,54 CP/kg.

Sistemele de control electronic au fost dezvoltate pentru a sublinia caracterul sportiv al motocicletei, având trei moduri de pilotaj reproiectate (Race A, Race B și Sport), pe lângă alte cinci moduri de pilotaj adiționale, care pot fi personalizate de pilot, control al tracțiunii EVO 2 și DQS în dublu sens.

Ducati Superleggera V4

Suspensiile instalate în configurație standard sunt produse de Öhlins, având componente derivate din amortizoarele utilizate în MotoGP.

Probabil că și prețul va fi unul record, pe măsura performanțelor și a calității motocicletei, dar, pentru motociclistul de rând, acest detaliu este mai puțin important decât vestea apariției unei motociclete spectaculoase, fiind greu de crezut că vom vedea prea curând în România o astfel de culme a tehnologiei, chiar dacă un eventual pasionat ar putea comanda motocicleta la importatorul Ducati România.

Ducati Superleggera V4

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*