Sunt unele motociclete care te surprind prin performanțe și detalii.
Kawasaki Ninja H2 Carbon este una dintre ele.
Sunt motociclete care se produc în serii scurte și, de obicei, sunt scumpe.
Kawasaki Ninja H2 Carbon este una dintre acestea.
Sunt unele motociclete pe care nici un magazin din lume nu-și permite să le ofere la test din motivele de mai sus.
Kawasaki Ninja H2 Carbon face parte dintre ele.
Sunt unele motociclete pe care nici măcar producătorii nu le oferă la test presei.
Kawasaki Ninja H2 Carbon este unul dintre aceste modele.
Cu toate astea, am fost unul dintre cei privilegiați care au avut șansa să testeze un Kawasaki Ninja H2 Carbon.
Nu pentru că aș fi dovedit vreun mare talent ca jurnalist, ci pentru că am prieteni.
Și Sorin Mașinuță este unul dintre cei care m-au sprijinit întotdeauna, dezinteresat, ca un adevărat prieten.
Împreună cu Daniel, a venit la pista Academiei Titi Aur, amândoi au petrecut cu mine o zi de lucru, au asistat la filmări și transmisiunile live, au pus la dispoziția noastră niște motociclete pe care nu le poți testa nicăieri în lume, modelul H2 Carbon 2018 fiind produs în 120 de unități, din care una singură a fost alocată României, cea pe care am testat-o.
Ca și cum performanțele oferite de versiunea 2018 a modelului H2 Carbon nu ar fi fost deajuns, inginerii de la Kawasaki au lucrat la motorul fantastic instalat pe toate modelele Ninja H2 și au reușit să mărească puterea și cuplul pentru sezonul 2019.
În acest an, motorul instalat pe H2 Carbon produce 231 CP la 11.000 rpm și 243 CP cu RAM air, iar cel de pe varianta neînmatriculabilă H2R reușește o putere maximă de 310 CP la 14.000 rpm, respectiv 326 CP cu RAM air, având o masă la plin de numai 216 kg.
Cu câțiva ani în urmă, oricine ar fi spus că astfel de valori sunt imposibile pentru niște motociclete de serie, dar se pare că imaginația noastră este limitată.
Cine poate ghici unde se va ajunge în 10-20 de ani ?
Fișa tehnică Kawasaki Ninja H2 Carbon 2018
Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, cu supraalimentare, injecție electronică PGM-FI
Capacitate cilindrică: 998 cmc, cursă și alezaj: 76,0 x 55,0 mm, raport de compresie: 8,5:1.
Putere maximă: 205 CP (105,8 kW) /11.000 rpm și 215 CP (158,3 kW) /11.000 rpm cu RAM air. Cuplu maxim: 133,5 Nm la 10.000 rpm
Cadru din oțel tip grindă cu zăbrele
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei, transmisie finală pe lanț
Suspensia față: furcă faţă telescopică inversată Ø 43 mm complet reglabilă, cursă roată față 120 mm.
Suspensia spate: amortizor spate Öhlins TTX 36 cu gaz, cu compensator, complet reglabil, cursă roată spate 135 mm.
Frână faţă dublu disc semi-flotant Ø 330 x 5,5 mm, etriere Brembo radiale cu patru pistonaşe.
Frână spate disc Ø 250 mm, etrier Brembo cu două pistonaşe, ABS inteligent Kawasaki.
Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu.
Sisteme electronice: Kawasaki Corner Management Function (KCMF), control al tracțiunii Kawasaki (KTRC), Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), ABS inteligent Kawasaki (KIBS), control al frânei de motor Kawasaki (KEBC), Kawasaki Quick Shifter (KQS) cu dublu sens, amortizor de direcție electronic Öhlins.
Lungime: 2085 mm, ampatament: 1455 mm, înălțime la șa: 825 mm.
Gardă la sol: 130 mm, capacitate rezervor: 17 ltr., masă la plin: 238 kg.
Motocicleta Kawasaki Ninja H2 Carbon testată a fost pusă la dispoziție de prietenul meu Sorin Maşinuță, cu sprijinul firmei United Motors SRL, importator autorizat Kawasaki în România.
Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 27 aprilie 2019.
Echipament folosit la testul modelului Kawasaki Ninja H2 Carbon
Cască Shoei X-Spirit Norick Abe
Combinezon Arlen Ness
Cizme Forma F1
Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team
Pentru fanii firmei Kawasaki am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.
Kawasaki Ninja H2, motocicleta cu supraalimentare – de ce H2 ?
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.