După mulți ani de așteptare, Honda a lansat noul Africa Twin, model pentru care Hepco & Becker a pregătit a gama largă de accesorii.
Prima variantă a noului model produs de Honda a fost Africa Twin, după care a urmat versiunea accesorizată, Adventure Sports.
Diferențele nu constau doar în nivelul de accesorizare, ci și în detalii tehnice constructive importante, versiunea Adventure Sports fiind mai mare, dar cu masele mai bine distribuite, dând senzația că este mai ușoară.
Accesorile originale disponibile sunt destul de multe, ele pot fi găsite pe site-ul principalului dealer Honda, compania Motor Team din București, dar acestea nu acoperă toate punctele perfectibile ale motocicletei.
Pentru asta există firmele specializate în producția de accesorii și Hepco & Becker, companie germană cu o tradiție de peste 40 de ani, este una dintre cele care produc numeroase repere pentru îmbunătățirea controlului, siguranței și oferă alternative pentru sisteme de bagaje.
Chiar dacă Africa Twin Adventure Sports este oferită în configurație standard cu numeroase accesorii, există multe altele care pot fi adăugate și nu sunt produse de Honda.
Dintre acestea, poate cel mai important reper, este bara de protecție a motorului, cea instalată pe motocicletă fiind mai mult o bară de protecție a rezervorului.
Mai ales la modelul cu DCT (cu dublu ambreiaj), motorul are un capac care iese în afară și, în cazul unui impact, riscă să fie atins, poate chiar spart, bara produsă de Hepco & Becker oferind protecția necesară, având posibilitatea să fie instalată împreună cu toate reperele originale existente.
Se mai produc mici piese foarte utile, cum ar fi o talpă mai lată pentru piciorul ghearei laterale, un scut de protecție din aluminiu pentru cricul central, care protejează cricul împotriva loviturilor și împiedică acumularea noroiului în jurul cricului, sau protecția din plasă metalică a farului.
Cele mai reprezentative produse ale firmei Hepco & Becker sunt însă sistemele de bagaje, având niște prinderi foarte solide, cu numeroase variante de genți laterale și de Topcase din aceeași familie.
Cu niște ani în urmă, mai multe firme importante produceau sistemele de genți cu care echipau motocicletele vândute pe piața europeană la Hepco & Becker, printre acestea fiind Suzuki, KTM, Moto Guzzi și Buell.
În ultima perioadă, datorită politicii de reducere a costurilor, majoritatea producătorilor au apelat la furnizori mai ieftini, firma germană având produse mai scumpe, pe măsura calității oferite.
Așadar, posesori de Africa Twin, aveți de unde alege accesorii: ieftin sau bun.
Ah, era să uit: dacă mai puneți și niște arcuri progresive produse de Hyperpro pe amortizoarele originale Honda, veți câștiga precizie la frânare, veți scăpa de efectul de “barcă” și nu veți ajunge la capăt de cursă al amortizoarelor, la sarcini mari sau denivelări neașteptate.
Adică motocicleta va fi și mai bună decât este acum…
Pentru cei care vor să afle mai multe detalii despre motocicletă, mai jos am selecționat prezentările modelelor Africa Twin în versiune standard și Adventure Sports.
Honda Africa Twin Adventure Sports – test şi prezentare – varianta video
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe Facebook, LinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.