Motocicletă perfectă pentru joacă, dezvoltată pe platforma 457, Tuono 457 este dedicată tinerilor motocicliști din toată lumea și păstrează toate avantajele modelului Tuono, performanțe deosebite, componente de calitate, ținută de drum excepțională.
S-a născut o nouă Aprilia Tuono, iar noile generații de motocicliști vor face cunoștință cu o nouă mașinărie dedicată distracției pure, care este pe cale să aterizeze.
Ea reprezintă noua referință în materie de stil și tehnologie: motor cu doi cilindri paraleli instalat pe un cadru din aluminiu și un sistem electronic de management care include ride-by-wire, controlul tracțiunii și trei moduri de pilotaj.
Întregul design al modelului Tuono 457 este nou, designerii Aprilia au schițat de la zero liniile cursive și suprafețele compacte ale unei adevărate motociclete naked, o evoluție a limbajului stilistic care face ca toate motocicletele Aprilia să fie recunoscute instantaneu și să fie unice.
Tuono 457 este dezvoltat în jurul motorului bicilindric ultramodern de 457 cmc care tocmai a fost introdus pe RS 457, bijuteria coroanei a tehnologiei Aprilia.
Este un motor cu doi cilindri paraleli, răcit cu lichid, cu două axe cu came în cap și patru supape pe cilindru, care are o putere maximă de 35 kW (47,6 CP) la 9.400 rpm, maximul posibil pentru o motocicletă care poate fi condusă cu permis A2 și un cuplu de 43,5 Nm la 6700 rpm, din care 82% este disponibil la 3.000 rpm, motocicleta oferind niveluri record de performanță pentru un bicilindru cu această cilindree.
Acest motor de ultimă generație este extrem de compact și ușor, contribuind la obținerea unui raport putere/greutate record, prioritatea cheie pentru designerii din Noale, care au reușit să obțină o masă la gol a motocicletei este de doar 159 kg. Aspectul motorului a fost ales pentru a
optimiza pe cât posibil masa și pentru a fi compact, lăsând multă libertate la proiectarea șasiului iar motorul are și funcție portantă, cu suportul basculei încorporat în partea din spate.
Motorul bicilindru se bazează pe experiența dobândită cu motorul V4 super-puternic de 1100 cmc montat pe RSV4 și mai târziu cu motorul cu doi cilindri de 659 cmc instalat pe gama 660.
Tehnicienii de la Aprilia au lucrat pentru a optimiza dimensiunile de gabarit, integrând complet circuitul de răcire și circuitul de recuperare în motor, permițând eliminarea conductelor externe.
Carterul este împărțit orizontal în două părți, pentru a reduce și mai mult volumul și pentru a face structura mai robustă.
Noul Tuono 457 beneficiază de expertiza neprețuită, câștigătoare a companiei, dobândită în anii de competiții și este singura motocicletă din segmentul său care are cadru din aluminiu.
Pentru a obține cel mai bun compromis între rigiditate și greutate, formele șasiului au fost optimizate utilizând programe de inginerie computerizata, împreună cu o serie de sesiuni de dezvoltare pe drum. Soluția rezultată este dedicată reducerii masei, ceea ce asigură comportamentul dinamic și aspectul caracteristic al axei față comună tuturor motocicletelor Aprilia. Șasiul este compus din două grinzi laterale din aluminiu forjate, fixate pe capul jugului și în spate, motorul funcționează ca un element portant, o soluție inspirată de motorul de mare succes de pe gama 660, care permite crearea unei structuri compacte, ușoare și rigide.
Pentru a permite șasiului să-și exprime pe deplin manevrabilitatea și precizia superbă, au fost selectate suspensii de ultimă generație, iar calibrarea acestora oferă și cel mai bun control posibil în orice situație. Furca cu jambe de 41 mm și cursă de 120 mm are reglare a preîncărcării, iar amortizorul spate (cu cursă de 130 mm), care susține bascula asimetrică din oțel, este și el reglabil.
Sistemul de frânare dispune de o pereche de etriere ByBre, care funcționează cu două discuri de oțel de 320 mm în față și 220 mm în spate.
Maneta de frână este reglabilă, asigurând în orice moment cea mai bună poziție ergonomică iar sistemul este asistat de ABS Bosch cu două canale, cu cartografiere dublă, disponibil fie pe
ambele roți, fie doar pe față. Jantele de 17 inch sunt echipate cu anvelope 110/70 în față și 150/60 în spate, perfecte pentru a sublinia agilitatea spectaculoasă pe care o oferă caracteristicile șasiului.
Echipamentul electronic al lui Tuono 457 continuă tradiția tehnologică Aprilia și este cel mai cuprinzător din această categorie, dezvoltat cu dublul scop de a spori plăcerea pilotajului și de a asigura siguranță maximă în toate condițiile. Sistemul Ride by Wire, pe care Aprilia l-a introdus prima atât în MotoGP, cât și în producția de masă cu modelul Shiver, oferă trei moduri de pilotaj care reglează puterea și livrarea cuplului și controlul tracțiunii, care poate fi setat pe trei niveluri și poate fi dezactivat.
Sistemul de control al tractiunii poate fi reglat oricând, indiferent de modul de pilotaj ales, inclusiv în timpul mersului, folosind butoanele UP și DOWN de pe blocul de comandă din stânga. În toate modurile de rulare, ABS-ul este setat la nivelul maxim și este cuplat pe ambele roți. ABS-ul poate fi dezactivat de pe roata din spate atunci când motocicleta este staționată, prin apăsarea și menținerea apăsată a butonului Riding Mode, pentru a maximiza mersul sportiv pe pistă, de exemplu.
Echipamentul de pe Tuono 457 include, de asemenea, panoul de instrumente TFT color de 5 inchi de ultimă generație, precum și comenzile practice, intuitive, iluminate din spate de pe ghidon. Sistemul Aprilia MIA este un alt accesoriu care extinde și mai mult funcționalitatea instrumentației: această platformă multimedia permite pilotului să-și conecteze telefonul inteligent la motocicletă.
Sistemul oferă un protocol de conexiune care reduce consumul bateriei telefonului și include atât sistemul Infotainment pentru gestionarea asistentului vocal, a apelurilor și a muzicii prin comenzile intuitive ale ghidonului cât și a funcției de navigare, care permite pilotului să vizualizeze indicațiile cu pictograme direct pe panoul de instrumente, după setarea destinației de călătorie pe telefonul asociat. Aplicația Aprilia MIA permite, de asemenea, să fie memorate traseele parcurse, precum și analizarea datelor obținute direct în aplicație, folosind funcția de georeferință.
Aprilia a dezvoltat o gamă largă de accesorii originale pentru Tuono 457, concepute pentru a spori caracterul sportiv al bicicletei și pentru a îmbunătăți atât confortul, cât și funcționalitatea, completate de o linie de echipamente dedicate.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.