TIBERIU TROIA

Triumph Rocket 3 R, nava amiral a producătorului britanic

Din ciclul motocicletelor pe care le putem testa mai greu, azi vă prezint un model care își merită pe deplin numele: Triumph Rocket 3 R.

Motocicletă mai greu de testat nu pentru că în ziua în care filmăm afară sunt temperaturi negative și e gheață pe stradă sau pentru că acest model este mai scump, ci pentru că motocicleta deține două recorduri absolute: este echipată cu cel mai mare motor instalat pe o motocicletă de serie, de 2500 cmc și acest motor produce cel mai mare cuplu întâlnit pe un model de serie, de 221 Nm.

Proiectul Triumph Rocket 3 a început în 1998 și, timp de 6 ani, un colectiv format exclusiv din specialiști britanici condus de John Mocket, omul care a proiectat modelele Tiger și Bonneville, a dezvoltat motocicleta care avea să devină cea mai mare din industrie.

Triumph Rocket 3 R

Și nu cea mai mare ca dimensiune sau ca greutate, ci având motorul cu cea mai mare capacitate cilindrică.

Prima generație, care avea “doar” 2300 cmc a fost lansată în 2004, pentru ca, în 2019, să apară generația actuală, cu cei 2500 cmc care te fac să te gândești de două ori dacă ai auzit bine: 2500 ?

Îmi amintesc cu plăcere de o tură pe care am făcut-o prin oraș cu ceva timp în urmă cu o astfel de motocicletă și de reacția celor care o vedeau în trafic.

La fiecare semafor se găsea câte un șofer curios care oprea în paralel, scotea capul pe geam și, în gălăgia din oraș, după prima întrebare tipică pentru români, “cât costă”, începea dialogul:

Triumph Rocket 3 R

– Cât are ?

– 2500

– Nu, motorul…

– 2500

– Nu, nu, capacitatea cilindrică…

– 2500

Triumph Rocket 3 R

Până la urmă se făcea verde și plecam, dar omul tot nelămurit rămânea, nu-și putea închipui că drăcia aia avea un motor mai mare decât majoritatea mașinilor din trafic.

Senzația pe care ți-o oferă Rocket 3 este unică. Nu-ți vine să crezi ce plecări are monstrul ăsta, îți întinde mâinile și cuplul uriaș produs la doar 4000 rpm face ca motocicleta să tragă lafel în toate vitezele.

Motorul este instalat pe un cadru turnat din aluminiu, asistat de o basculă monobraț turnată și ea din aluminiu, componente care fac ca masa la gol a motocicletei să fie de doar 291 kg, adică mult mai mică decât alte motociclete cu capacitate cilindrică mai mică și performanțe inferioare.

Triumph Rocket 3 R

Și pentru că are niște accelerații de excepție, trebuia să aibă și cu ce să se oprească. Pentru asta constructorul a instalat cele mai bune frâne de pe piață, etriere Brembo Stylema cu discuri de 320 mm și amortizoare Showa complet reglabile.

Dacă adăugăm și sistemele electronice existente pe motocicletă, moduri de pilotaj, controlul tracțiunii activ pe viraje, ABS activ pe viraje, sistem de asistență la plecările din rampă, sistem de limitare a vitezei de croazieră și pornire fără cheie, ajungem la rețeta care a vrăjit mii de oameni care au mers cu Rocket 3 și au fost impresionați de ceea ce oferă motocicleta.

În afară de dotări și echipare, tot atât de impresionantă este comportarea motocicletei, ținuta de drum.

Triumph Rocket 3 R

Când o vezi pentru prima dată nu ai cum să bănuiești cât de manevrabilă este namila asta, dar componentele ale acestei generații, cadrul, bascula și celelalte piese din aluminiu, au făcut ca masa generației actuale să scadă cu peste 40 de kg față de modelul anterior.

Tot atât de impresionantă este grija față de detalii și finisaje, lucru cu care Triumph ne-a obișnuit și care a devenit deja o politică a companiei.

În afară de vopselele de excepție, toate cablurile și conductele au fost mascate și poziționate în așa fel încât aproape nu se văd.

Triumph Rocket 3 R

Toate astea au făcut ca Triumph Rocket 3 R să nu fie o motocicletă ieftină și nu cred că asta este vreo surpriză pentru cineva. La ceea ce se întâmplă în ultimul timp cu economia mondială și cu fluctuația prețurilor în toate domeniile, cred că prețul acestui exemplar, de 23.290 – 24.490 putea să fie și mai mare.

Marea majoritate a pasionaților de motoare nu au posibilitatea să cumpere o astfel de motocicletă și poate că nici nu au nevoie de așa ceva, dar, dacă aveți banii ăștia în cont, nu vă țipă copii de foame acasă și vreți să mergeți pe o motocicletă extremă, care accelerează cu siguranță mai tare decât orice mașină aveți în bătătură, Triumph Rocket 3 R este alegerea corectă.

Triumph Rocket 3 R

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*