Vine un moment în viața oricărei motociclete, indiferent de cât este de bună, fiabilă și frumoasă, când trebuie să sufere modificări, o evoluție necesară pentru a ține pasul cu vremurile.
Asta s-a întâmplat și cu gama Indian Scout 2025, după mai bine de 100 de ani de viață a numelui Scout în gama producătorului american.
Prima generație Scout a fost lansată în 1920 și a fost mulți ani unul dintre cele mai importante modele Indian, alături de modelul Chief.
O variantă Scout, modelul 101 Scout, produs între 1928-1931, a fost numit cea mai bună motocicletă produsă de Indian Motorcycle, iar varianta militară produsă în timpul celui de-al doilea război mondial în peste 30.000 de exemplare a fost unul dintre cele mai importante vehicule ale armatei americane.
Legenda a continuat în anii 60, atunci când Burt Munro, pilotând un Scout modificat, produs în 1920, a stabilit mai multe recorduri mondiale de viteză, unul dintre acestea rezistând până în zilele noastre.
După preluarea companiei Indian de trustul Polaris Industries, în 2011, unul dintre primele proiecte a fost renașterea modelului Scout, produs în două variante de motorizare, de 1133 și 999 cmc.
În cei zece ani de la apariția acestei noi generații, tehnica a evoluat și modelele de cilindree medie, dacă 1000 cmc pot fi numiți cilindree medie, au început să fie din ce în ce mai dotate și performante.
Și așa am ajuns în Germania, unde, la începutul lunii aprilie 2024, la doar două zile după lansarea mondială virtuală a noii game Indian Scout, sărbătorim alături de producătorul american prezentarea celor cinci noi modele Scout, echipate cu un motor complet nou de 1250 cmc,
instalat pe un cadru nou din oțel și garnisite cu numeroase componente noi. E o adevărată sărbătoare, toți ne simțim ca niște copii într-un magazin de jucării, jucării de oameni mari pentru copilul din fiecare dintre noi.
Scout Bobber, Sport Scout, Scout Classic, Super Scout și 101 Scout, toate variantele au noul motor SpeedPlus, cu doi cilindri gemeni în V, răcit cu lichid, motor care produce o putere maximă de 111 cai și un cuplu de 109 Nm, sunt oferite în trei niveluri diverse de echipare și au fost dezvoltate consultând proprietarii de motociclete.
Dispunând de cea mai mică înălțime a șeii din industrie, Indian Scout oferă o poziție sigură de condus și o manevrabilitate sportivă și stabilă iar sistemul de control al tracțiunii și modurile de pilotaj instalate pe anumite modele oferă o experiență de condus personalizată prin simpla apăsare a unui buton.
Pentru a dezvolta un model considerat un adevărat simbol al companiei, oamenii de la Indian și-au concentrat eforturile în trei direcții.
În primul rând, noul Scout trebuia să păstreze designul legendar al modelului.
Apoi, noile motociclete au fost concepute să satisfacă nevoile diverșilor motocicliști, greutatea redusă și înălțimea mică a șeii, de doar 680 mm oferind manevrabilitate și inspiră încredere chiar și începătorilor.
A treia prioritate la proiectarea noului Indian Scout a fost tehnologia.
În timp ce tehnologia concentrată pe nevoile pilotului nu era o prioritate în urmă cu 10 ani, astăzi este, iar noua gamă de modele aparută oferă o varietate de pachete tehnologice.
Ca noutate pentru familia Indian Scout 2025, modelele sunt disponibile cu trei niveluri de echipare tehnologică: Standard, Limited și Limited +Tech.
Trei dintre modele sunt oferite cu echipare Standard, varianta economică.
Scout Classic, Scout Bobber și Sport Scout au lumini LED, indicator analog pentru nivelul de combustibil recent introdus și indicator de economie a combustibilului.
Nivelul Limited oferă în plus față de Standard control al tracțiunii, cruise control, moduri de pilotaj, toate acestea fiind disponibile pe modelele Scout Classic Limited, Scout Bobber Limited și Sport Scout Limited.
Ca vârf al gamei, nivelul Limited +Tech adaugă la dotările nivelelor Standard și Limited pornire fără cheie și un bord cu ecran rotund cu comandă tactilă, afișaj care oferă un sistem GPS cu navigare pas cu pas și planificare a rutei, indicatori configurabili, statistici de călătorie și sisteme moderne de verificare a stării tehnice a motocicletei și detectie a poziției.
Oferit în configurație standard pe modelele 101 Scout și Super Scout, nivelul Limited +Tech poate fi comandat pe Scout Classic, Scout Bobber și Sport Scout.
Pe lângă toate acestea, o adevărată colecție de peste 100 de accesorii permit pilotului să modifice aspectul, utilitatea, gradul de protecție și confortul motocicletei.
Cruiserele nu mai sunt ce au fost, Indian ne-a demonstrat asta, tehnologia pătrunde inevitabil cu pași mari în toate domeniile iar nouă nu ne mai rămâne nimic altceva decât să așteptăm noile modele în România, să le testăm și să ne convingem că oamenii ăștia știu să facă motociclete.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau X (ex Twitter) iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.