Ducati Diavel V4 transmite o prezență specială încă de la prima vedere, fiind imposibil să treci neobservat în trafic aflat la ghidonul motocicletei.
Formele noului Diavel V4 se inspiră din liniile mașinilor americane, din motocicletele supereroilor din filme și reproduc imaginea unui sportiv gata să sprinteze. Pilotul, care se bucură de un ghidon mai confortabil, cu 20 mm mai aproape și de șaua joasă, la 790 mm deasupra solului, se află în centru, cu o poziție de pilotaj care transmite și vizual un sentiment de control și încredere în sine.
Ergonomia pune, de asemenea, în centru figura pasagerului, care poate utiliza o bară de sprijin din spate retractabilă, pentru a menține aspectul motocicletei cât mai curat posibil, într-o configurație cu șa pentru un singur loc, având în echipare standard un capac pentru șaua pasagerului, oferind în același timp stil.
Scărițele pentru picioarele pasagerului și bara de prindere sunt efectiv invizibile în poziția închisă și, împreună cu capacul pentru șaua pasagerului, ușor de instalat, permit ca Diavel V4 să fie transformată dintr-o motocicletă cu două locuri într-una cu un singur loc în doar câteva secunde.
În fine, motorul a fost întotdeauna în centrul conceptului Diavel, iar în această a treia generație se confirmă ca un element distinctiv atât de stil, cât și de caracter și performanță.
Prin urmare, designerii de la Ducati au pornit de la V4 Granturismo, îmbunătățindu-l și făcându-l piesa centrală a motocicletei, apoi au dezvoltat toate celelalte elemente care contribuie la designul Diavel V4 pentru a-și păstra intactă unicitatea și pentru a uimi încă o dată.
Fișa tehnică Ducati Diavel V4
Motor V4 Granturismo în patru timpi, cu patru cilindri în V la 90 grade, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru,
Arbore rotit cu rotaţie în sens invers, ordine de aprindere Twin Pulse, injecție electronică cu accelerație Ride-by-Wire.
Capacitate cilindrică: 1158 cmc, alezaj și cursă: 83,0 x 53,5 mm, raport de compresie: 14:1.
Putere maximă: 168 CP (124 kW) la 10.750 rpm, cuplu maxim: 126,0 Nm la 7.500 rpm.
Cutie de viteze cu 6 trepte cu Ducati Quick Shift (DQS) în dublu sens, transmisie finală pe lanţ.
Ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare hidraulică, servoasistat și sistem antihopping.
Cadru monococă din aluminiu, basculă monobraț din aluminiu.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 50 mm complet reglabilă, cursă roată faţă: 120 mm.
Suspensia spate: progresivă cu monoamortizor complet reglabil, cursă roată spate: 145 mm.
Frână faţă cu dublu disc semiflotant Ø 330 mm din oţel, etrier Brembo Stylema monobloc radial cu 4 pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Frână spate cu disc Ø 265 mm din oţel, etrier Brembo flotant cu 2 pistonaşe, ABS activ pe viraje.
Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe duble.
Anvelope Pirelli Diablo Rosso III, fără cameră, faţă: 120/70 ZR17, spate: 240/45 ZR17.
Ampatament: 1593 mm, înălțime la şa: 790 mm, masă la gol: 211 kg.
Masă la plin: 236 kg, capacitate rezervor: 20 ltr, consum mediu: 6,4 ltr/100 km.
Sisteme electronice de control și siguranță: moduri de pilotaj, moduri de livrare a puterii, ABS activ pe viraje, control al tracțiunii (DTC), sistem de control al plecărilor pe o roată Ducati (DWC), sistem de control al plecărilor de pe loc (Ducati Power Launch), sistem de control al vitezei de croazieră (Cruise Control).
Preț Ducati Diavel V4 în România: 27.596 sau 27.895 euro, în funcţie de culoare.
Motocicletele Ducati pot fi achiziționate din magazinul Ducati România aflat în București sau din rețeaua de dealeri autorizați ai acestei companii.
Credit foto: Ducati
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.