King of the Baggers din campionatul MotoAmerica este o competiție desfășurată de-a lungul a șase etape, rezervată motocicletelor americane cu motoare cu doi cilindri gemeni în V de cilindree mare, echipate cu carene și cutii laterale, care au formele celor instalate pe modelele de serie.
Roland Sands Design, una dintre cele mai cunoscute companii specializate în personalizarea motocicletelor, este o prezență constantă în cursele moto americane, oricare ar fi ele și participă în această competiție cu o echipă care aliniază la start doi piloți, pe Frankie Garcia (#14) și Bobby Fong (#50), iar motociclete echipei sunt preparate în colaborare cu constructorul de motoare, firma S&S Cycle.
În configurație standard, motorul de 108 instalat Indian Challenger produce o putere de 122 CP și un cuplu de 175 Nm, dar motocicletele preparate sunt departe de motorul standard.
Admisia și evacuarea sunt S&S Cycle, lafel ca și cablajul instalației electrice, sunt folosite filtre de aer și ulei K&N, ambreiaj cu patinare controlată Endurance Adler și quick-shifter Translogic.
Datorită caracteristicile tehnice ale modelelor bagger, care nu sunt cele mai potrivite pentru mersul pe circuit, a fost necesar să se intervină pentru a ridica poziția pilotului și pentru asta a fost prelucrată partea de jos a cadrului din aluminiu al motocicletei și a fost instalat un set de comenzi S&S, care au fost ridicate și mutate in spate.
Suspensiile au fost radical modificate. Pe față a fost instalată o furcă preluată de la FTR 1200, cu un set de cartușe interioare preluat de la modelul GP, totul fiind montat pe un jug reglabil S&S iar pe spate a fost instalat un amortizor Öhlins TTX varianta de competiție, prin intermediul unui kit de ridicare a poziției produs de Roland Sands Design, bascula originală fiind păstrată.
Roțile de 17” din aluminiu au fost produse de Roland Sands Design, pe baza modelului folosit de firmă cu șapte ani în urmă pe motocicleta cu motor Victory, pregătită atunci pentru cursa Pikes Peak și sunt echipate cu anvelope Dunlop slick KR448 pe față și KR451 pe spate.
Pentru instalația de frână formula aleasă este de-a dreptul complicată.
Pe față sunt etriere Brembo M4 monobloc, discuri flotante de la Ducati Panigale, pompă de frână RCS Corsa Corta și furtune Spiegler, în timp ce pe spate este un etrier P34, disc flotant Serie Oro, pompă Beringer și pedală Racetorx.
Regulamentul competiției impune prezența pe motociclete a carenelor și a cutiilor laterale, dar nu este obligatoriu să fie cele originale, trebuie păstrate doar formele inițiale.
Roland Sands Design a păstrat carena originală, dar a fost montată pe altă prindere, pe un suport mai ușor, realizat de S&S Cycle, are un parbriz Klock Werks și colante care imită farurile.
Cutiile laterale sunt produse de Airtech Streamlining, sunt mult mai ușoare decât cele originale și sunt din fibră de sticlă, ca și aripa spate, aripa față este preluată de la un FTR 1200 iar protecțiile motorului și scutul din aluminiu sunt de la S&S Cycle.
Cu toate aceste modificări, motocicleta este mult mai ușoară decât versiunea de serie.
Dacă Indian Challenger are o masă de 361 kg, motocicleta preparată are 281 kg, adică la limita impusă de regulamentul competiției.
Cu această motocicletă, Bobby Fong este în acest moment pe locul 4 în clasamentul general provizoriu al campionatului, după primele două etape desfășurate până acum, fiind la primul sezon în cursele pe circuit, concurând până acum în competițiile de flat track.
Foto credit: Joe Hitzelberger și Jason Reasin
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.