Împrumutând cadrul și caracterul motorului de la Africa Twin, NT1100 păstrează moștenirea modelelor Touring produse de Honda în trecut.
În buna tradiție consolidată de Pan European și Deauville, cunoscutele modele Touring vândute în întreaga lume în zeci de mii de exemplare, noul NT1100 este mult mai mult decât un Africa Twin modificat pentru stradă.
Chiar dacă pe motocicletă este instalat cadrul de la Africa Twin, toate celelalte componente sunt diferite, chiar motorul având alte setări, pentru o utilizare diferită, cu un răspuns mai cursiv și lin, adaptat turelor lungi.
Și pachetul electronic este împrumutat de la Africa Twin, sistemele existente fiind suficiente utilizării Touring: trei moduri de pilotaj presetate și alte două personalizabile de utilizator, controlul tracțiunii (Honda Selectable Torque Control) cu trei niveluri de intervenție, control al plecărilor pe o roată cu trei niveluri și pilot automat oferit în configurație standard.
Tot standard sunt oferite gențile laterale, manșoanele încălzite, cricul central, lumini tehnologie LED, cu lumini de zi incluse, semnalizatoare cu autoanulare și sistem de avertizare.
Performanțele motorului poate dezamăgesc pe cei cu pretenții sportive, dar faptul că Honda nu pune accentul pe cifre spectaculoase, ci se axează pe fiabilitate și calitate, ar trebui să câștige respectul tuturor.
E adevărat că, la fiecare categorie în parte, modelele Honda au parte de concurente mai puternice sau mai rapide, dar, pe de altă parte, nu am prea auzit de motociclete produse de colosul japonez care să aiba probleme tehnice.
Și, în afară de asta, trebuie menționat faptul că designul ultimelor generații de motociclete Honda este în evidentă schimbare, NT1100 nefăcând excepție de la această realitate.
Ca la majoritatea modelelor lansate de Honda pe piață în ultimii ani și acesta este oferit în varianta cu cutie de viteze tradițională și în varianta cu dublu ambreiaj, preferata motocicliștilor de tip nou, cu peste 200.000 de unități vândute începând din 2009, când varianta DCT a fost implementată pe motociclete.
De altfel, în 2020, 53% dintre clienții Honda au ales modele DCT și, după părerea mea, odată trecut pe această soluție, respectivul motociclist riscă să devină dependent de dublul ambreiaj și avantajelor clare oferite de acest sistem, pe care, ghici ciupercă, cine îl produce ?
Prețurile pentru piața din România încă nu au fost comunicate, dar aceasta este probabil o necunoscută de scurtă durată, ele vor fi comunicate în curând și, mai mult ca sigur, vom putea testa noul model la primăvară.
Fișa tehnică Honda NT1100
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, SOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI, accelerație Throttle By Wire.
Capacitate cilindrică: 1084 cmc, cursă și alezaj: 81,5 x 92,0 mm, raport de compresie: 10,1:1.
Putere maximă: 75,0 kW (102 CP) la 7.500 rpm, cuplu maxim: 104,0 Nm la 6.250 rpm.
Cutie de viteze cu șase trepte, transmisie finală pe lanț.
Ambreiaj multidisc în baie de ulei în varianta MT și dublu ambreiaj în varianta DCT.
Cadru tip semi dublu leagăn, subcadru și basculă monobloc din aluminiu.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 43 mm, cu cartuş, cu funcții separate, tip Big Piston (SFF-BP), cu reglaj pe preîncărcare, cursă roată față: 150 mm.
Suspensia spate: Prolink cu amortizor pe gaz, cu reglaj hidraulic pe preîncărcare, cursă roată spate: 150 mm.
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm din oţel, etriere Nissin radiale cu patru pistonașe.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 256 mm din oţel, etrier Nissin cu un pistonaș, ABS cu dublu circuit.
Roată faţă / spate 17”, turnate din aliaj de aluminiu, cu zece spiţe.
Anvelopă față/spate: 120/70R17 M/C / 180/55R17 M/C.
Lungime: 2240 mm, ampatament: 1535 mm, înălțime la şa: 820 mm.
Masă la plin: 238 kg varianta MT, 248 kg varianta DCT, gardă la sol: 175 mm.
Capacitate rezervor: 20,4 ltr, consum mediu: 5,0 ltr./100 km.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.