Lansat în 2013 alături de CB500F și CB500X, CBR500R este sportiva autentică a trio-ului cu doi cilindri de capacitate cilindrică medie.
Extrem de popular printre piloții mai tineri care doresc să treacă de la un motor mai mic la nivelul următor, cu peste 50% dintre proprietarii cu vârsta de sub 30 de ani, modelul CBR500R insuflă bucuria motocicletei sportive la fiecare plimbare, dar oferă și costuri de funcționare rezonabile, fiind util atât pentru utilizarea zilnică, cât și pentru plimbările lungi.
Pentru sezonul 2022 CBR500R primește îmbunătățiri majore axate pe performanță, principala noutate fiind furca față inversată Showa cu elemente de Ø 41 mm, tip Big Piston, cu funcții separate, frâna față cu disc dublu și etriere Nissin radiale.
Neschimbat pentru 2022, cadrul tip diamant din țeavă de oțel de 35 mm diametru are randament optimizat, iar forma și poziția suporturilor motorului, plus echilibrul rigidității cadrului, mențin vibrațiile la un nivel minim.
Într-un efort suplimentar de a reduce masa motocicletei, varianta 2022 a modelului CBR500R are roți mai ușoare, cu 5 spițe în formă de Y, în locul celor cu 6 ale modelului anterior.
O basculă reproiectată economisește, de asemenea, grame: acum este construită din oțel de 2 mm (față de cea veche, care era realizată din material de 2,3 mm), este goală la interior și are o protecție a lanțului îmbunătățită.
Mai rezistentă la torsiune, bascula este mai flexibilă lateral pentru a îmbunătăți manevrabilitatea.
Prin împărțirea funcțiilor, clapeta de separare a presiunii într-un amortizor si mecanismul arcului în celălalt, calitatea amortizării și ținuta de drum a motocicletei sunt îmbunătățite.
Aderența anvelopei față este îmbunătățită datorită unei noi distribuții a maselor, cu o greutate mai mare repartizată în față, amortizorul spate are setări noi pentru a completa noua furcă față, roțile reproiectate și un radiator mai ușor contribuie la reducerea masei motocicletei, iar noile setări ale injecției îmbunătățesc caracterul motorului, în timp ce farurile tehnologie LED, mai puternice, oferă o vizibilitate mai mare.
Fișa tehnică Honda CBR500R 2022
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 471 cmc, cursă și alezaj: 67,0 x 66,8 mm, raport de compresie: 10,7:1.
Putere maximă: 49,6 CP (35 kW) la 8.600 rpm, cuplu maxim: 43 Nm la 6.500 rpm.
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț.
Cadru tip diamant din țeavă de oțel, basculă din țeavă de oțel profil pătrat.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 41 mm cu funcții separate, tip Big Piston, cu reglare pe preîncărcare.
Suspensia spate: Prolink cu amortizor cu reglare pe preîncărcare.
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 296 x 4 mm din oţel, etriere Nissin radiale cu patru pistonașe.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 240 x 5 mm din oţel, etrier Nissin cu un pistonaș, ABS cu dublu circuit.
Roată faţă / spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu, cu cinci spițe.
Lungime: 2080 mm, ampatament: 1410 mm, înălțime la şa: 785 mm.
Gardă la sol: 130 mm, masă la plin: 192 kg.
Capacitate rezervor: 17,1 ltr., consum mediu: 3,5 ltr./100 km.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.