Păstrând un secret total, Suzuki a prezentat online noul model Sport-Touring GSX-S 1000GT în dimineaţa zilei de 22 septembrie 2021.
Dezvoltat pe platforma modelului GSX-S 1000, echipat cu motorul K6, GSX-S 1000GT prezintă câteva dotări implementate de Suzuki, specifice modelelor destinate turelor lungi.
În primul rând a apărut aplicația mySPIN, dezvoltată de Suzuki pentru telefoanele inteligente, care poate transmite informațiile de pe telefon, pe ecranul TFT de 6,5”.
Subcadrul tip grindă cu zăbrele este adaptat pentru instalarea genților laterale de 36 litri, rezervorul de combustibil a fost majorat la 19 litri și pachetul electronic Suzuki Intelligent Ride System a fost adaptat nevoilor pasionaților de ture lungi, chiar dacă motocicleta nu are platformă de măsurare inerțială, cauză din care sistemul ABS nu poate fi activ pe viraje.
Deși s-ar putea crede că GSX-S1000GT este un GSX-S1000 cu o carenă mai mare și genti laterale, nu ar fi corect să categorisim motocicleta în acest fel.
Suzuki a revizuit motorul pentru utilizare touring, incluzând arborii cu came de admisie și evacuare revizuiți, noi sisteme de tensionare a lanțului axei cu came și arcuri de supapă noi, precum și un ambreiaj reproiectat și noi componente ale schimbătorului de viteze.
Fișa tehnică comunicată de producător nu este completă, dar nu este pentru prima dată când un producător nu face publice toate performanțele unei noi motociclete în momentul apariției.
Fișa tehnică Suzuki GSX-S 1000GT
Motor în patru timpi, cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.
Suzuki Intelligent Ride System (SIRS) – Sistem Ride-by-Wire, moduri de livrare a puterii Suzuki Drive Mode Selector (SDMS), control al tracțiunii Suzuki decuplabil (STCS), Quick Shift bidirecțional, sistem de asistență la turații joase, Suzuki Easy Start System, cruise control.
Capacitate cilindrică: 999 cmc, cursă și alezaj: 59,0 x 73,4 mm, raport de compresie: 12,2:1.
Cutie de viteze cu 6 trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru şi basculă din aluminiu, subcadru demontabil tip grindă cu zăbrele, din țeavă.
Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată KYB Ø 43 mm complet reglabilă.
Suspensia spate: monoamortizor reglabil.
Frână faţă cu dublu disc flotant din oţel, etriere Brembo monobloc radiale cu 4 pistonaşe, ABS.
Frână spate cu disc din oţel, etrier Nissin cu 1 pistonaş, ABS.
Roată faţă/spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu şase spiţe.
Anvelope radiale Dunlop SPORTMAX Roadsport 2.
Anvelopă față: 120/70ZR17M/C (58W), fără cameră
Anvelopă spate: 190/50ZR17M/C (73W), fără cameră
Lungime: 2140 mm, ampatament: 1460 mm, înălțime la şa: 810 mm.
Gardă la sol: 140 mm, masă la plin: 226 kg., capacitate rezervor: 19 ltr.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.