Model lansat inițial în 2013, Honda CB 500X 2022 are niște modificări importante, care îmbunătățesc ținuta de drum și manevrabilitatea motocicletei.
Fiind una dintre cele mai populare motociclete de la clasa din care face parte, CB 500X a fost periodic modificată, având parte de îmbunătățiri în 2016 și 2019 și era de așteptat ca generația 2022 să fie echipată cu componente noi.
Principalele modificări vizează șasiul, cele mai importante fiind noua furcă față inversată Showa de 41 mm, cu funcții separate, tip Big Piston și instalarea unui sistem de frână față cu dublu disc și etrieri radiali Nissin, dar si o roată față reproiectată.
Modificarea amortizoarelor față a dus și la o altă soluție pe spate, unde a fost instalată o basculă mai ușoară și alte setări ale amortizorului spate.
Radiatorul a fost redesenat, fiind mai ușor, noile setări ale injecției îmbunătățesc caracterul motorului, în timp ce farurile tehnologie LED și luminile de poziție oferă o vizibilitate mai bună.
Fișa tehnică Honda CB 500X 2022
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.
Capacitate cilindrică: 471 cmc, cursă și alezaj: 67,0 x 66,8 mm, raport de compresie: 10,7:1.
Putere maximă: 49,6 CP (35 kW) la 8.600 rpm, cuplu maxim: 43 Nm la 6.500 rpm.
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe lanț.
Cadru tip Diamant din țeavă de oțel, basculă din țeavă de oțel profil pătrat.
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 41 mm cu funcții separate, tip Big Piston, cu reglare pe preîncărcare, cursă roată față 135 mm.
Suspensia spate: Prolink cu amortizor cu reglare pe preîncărcare, cursă roată spate 135 mm.
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 296 x 4 mm din oţel, etriere Nissin cu două pistonașe.
Frână față hidraulică cu disc de Ø 240 x 5 mm din oţel, etrier Nissin cu un pistonaș, ABS cu dublu circuit.
Roată faţă 19”, roată spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu.
Lungime: 2155 mm, ampatament: 1445 mm, înălțime la şa: 830 mm.
Gardă la sol: 180 mm, masă la plin: 199 kg.
Capacitate rezervor: 17,5 ltr., consum mediu: 3,6 ltr./100 km.
Pentru cei care nu au urmărit prezentarea filmată a generației anterioare, am postat mai jos articolul cu filmul difuzat în emisiunea La Volan, pe postul TV Digi24 și testul publicat în revista Auto Motor și Sport și filmul cu pregătirea de livrare a motocicletei.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.