Modificată radical în acest an, Yamaha MT-09 rămâne una dintre cele mai interesante motociclete naked de la categoria ei.
Încă de la apariția modelului, MT-09 s-a situat între MT-07, o motocicletă perfectă pentru un început sportiv al unei cariere de motociclist și spectaculoasa MT-10, cu performanțe și dotări aproape de cele ale unei supersportive.
Pentru a respecta normele Euro 5, capacitatea cilindrică a motorului a fost modificată de la 847 la 890 cmc prin majorarea cursei cu 3 mm și toate componentele importante au fost reproiectate: chiulasa, admisia, axele cu came și evacuarea. Noul motor furnizează cu 5% mai mult cuplu și, chiar dacă furnizeaza puterea liniar, a păstrat caracterul sportiv care te face să devii huligan în trafic.
Există patru moduri de livrare a puterii, primele trei oferind nivelul maxim de putere cu un răspuns progresiv al accelerației pe plaja de turații medii, în timp ce al patrulea mod limitează puterea maximă și livrează un răspuns adecvat pentru condiții de aderență scăzută, chiar la viteză redusă și în treptele de viteză inferioare.
Sistemele electronice instalate pe motocicletă sunt derivate din cele de la modelul spotiv R1 și sunt mai sofisticate decât ai aștepta de la o motocicletă de clasa ei.
Având o unitate inerțiala de măsurare (IMU) pe șase axe, MT-09 include trei niveluri de intervenției al controlului tracțiunii, al sistemului de control al derapajului și al plecărilor pe o roată. Toate sunt încorporate în trei moduri presetate, un al patrulea mod fiind reglabil manual, parametrii individuali ai fiecărui sistem putând fi setați de pilot.
Utilizând aceeași tehnologie de pe R1 și sistemul de control al frânei de motor este gestionat de IMU, care transmite informația în funcție de unghiul de înclinare al motocicletei și eventualul derapaj al anvelopelor, fiind activ și pe viraje.
Fișa tehnică Yamaha MT-09
Motor în patru timpi, cu trei cilindri, CP3, patru supape pe cilindru, DOHC, răcire cu lichid, injecţie electronică.
Capacitate cilindrică: 890 cmc, alezaj x cursă (mm): 78,0 x 62,1 mm.
Putere maximă: 119,0 CP (87,5 kW)/10.000 rpm, cuplu maxim: 93,0 Nm/7.000 rpm, raport de compresie: 11,5:1.
Cutie de viteze cu şase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru tip Diamant turnat din aluminiu, basculă din aluminiu.
Suspensia față: furcă hidraulică telescopică inversată KYB Ø 41 complet reglabilă, cursă roată faţă: 130 mm.
Suspensia spate: monoamortizor KYB cu reglaj pe preîncărcare şi revenire, cursă roată spate: 122 mm.
Frână faţă hidraulică cu dublu disc din oţel Ø 282 mm, etriere Nissin cu patru pistonaşe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc din oţel Ø 245 mm, etrier cu un pistonaş, ABS.
Roată faţă/spate 17”, jante cu cinci spiţe duble, forjate din aliaj de aluminiu.
Anvelope Bridgestone Battlax S22, faţă: 120/70Z R17 M/C (58W), spate: 180/55Z R17 M/C (73W), fără cameră.
Lungime: 2090 mm, ampatament: 1430 mm, înălţime la şa: 825 mm, gardă la sol: 140 mm.
Masă la plin: 189 kg, capacitate rezervor benzină: 14 litri, consum mediu: 5,0 ltr./100 km.
Pret în România: 9250 euro.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.