LiveWire, motocicleta prezentată de Harley-Davidson în 2019, devine produsul unei mărci separate dedicată modelelor electrice.
Cu câteva zile în urmă, Harley-Davidson a anunțat decizia luată de conducerea firmei de a înființa LiveWire, ca marcă separată a grupului, specializată în producția de motociclete electrice.
LiveWire urmează să redefinească noțiunea de motocicletă electrică și, așa cum a declarat Jochen Zeitz, președinte și CEO al companiei, călătoria în noul capitol LiveWire a început, cu intenția clară de a deveni lider al pieței vehiculelor electrice cu două roți.
Prima motocicletă a mărcii LiveWire urmează să apară pe piață pe 8 iulie 2021 și să fie prezentată în cadrul evenimentului Internațional Motorcycle Show, pe 9 iulie.
Pentru mai multe informații și știri de ultimă oră, cei interesați se pot înregistra pe site-ul oficial livewire.com.
Pentru început marca LiveWire va avea două sedii virtuale, în Silicon Valley, California (LiveWire Labs) și Milwaukee, Wisconsin, la sediul companiei Harley-Davidson.
Încă de la lansare, noua marcă va lucra cu rețeaua de dealeri autorizați Harley-Davidson, ca marcă separată, având avantajul că poate folosi experiența companiei mamă, infrastructura lanțului de aprovizionare și sistemul logistic existent.
În afară de prezența în actualele magazine Harley-Davidson, LiveWire va opera în cadrul unei rețele proprii de magazine, care vor fi deschise în anumite zone strategice, prima fiind California.
Am avut privilegiul să testez una dintre primele motociclete LiveWire produse de Harley-Davidson în cadrul unui eveniment organizat în ianuarie 2020 în Spania, la Malaga.
În cele două zile am testat multe modele, organizatorii păstrând pentru final testul motocicletei electrice, cu care am parcurs aproape 100 km pe șoselele virajate din zonă.
Surpriza mare a fost senzația pe care ți-o oferă motorul cu un cuplu fantastic, instalat pe un șasiu cu componente performante, care te vrăjește, chiar dacă ești un adversar convins al motoarelor electrice, așa cum eram eu.
Lipsa zgomotului produs de motoarele termice și a cutiei de viteze tradițională, parcă te lasă să te concentrezi pe frânare și abordarea virajelor, pilotajul fiind complet diferit față de cel cu care ne-am obișnuit.
Singura problemă rămâne prețul prohibitiv, care nu știu câți clienți va putea convinge…
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe canalul YouTube.