Cu modificări și setări gândite pentru folosința stradală și manevrabilitate mai bună, noile modele FTR 2022 modifică complet conceptul de motocicletă americană modernă.
Inspirat din motocicleta învingătoare în competițiile de flat track, Indian FTR 750, primul model înmatriculabil FTR 1200 a apărut în 2019 și a fost repede urmat de alte câteva versiuni construite pe aceeași platformă.
În ianuarie 2021, Indian a prezentat noua gamă FTR 2022 (ați citit bine, 2022), modificând vechea platformă, modelele FTR, cu excepția versiunii Rally, îndepărtându-se de genul scrambler, către un design mai bine adaptat utilizării stradale, echipate cu roți de 17”, alt unghi al suspensiei față, o șa mai joasă și setări ale motorului care fac livrarea puterii mai liniară.
De ce 2022 ?
Motocicletele FTR 1200 actuale aflate în magazine sunt modele 2019, iar FTR Rally și Carbon sunt 2020.
Toate aceste motocicletele fiind oferite clienților în primăvara 2021, producătorul a hotărât să treacă peste alte noutăți ale acestui an, anunțând noua gama ca fiind 2022.
Modelul de bază FTR 1200 este acum FTR, FTR S este păstrat sub același nume, în timp ce FTR R Race Replica și Carbon au fost combinate și devin FTR R Carbon, prețurile urmând să fie comunicate în curând.
Până acum, toate versiunile FTR, cu excepția Rally, erau echipate cu anvelope Dunlop, cele pe spate, de 18” și cele pe față de 19” imitând modelul DT3, utilizat de FTR 750 în competiții.
Acum, FTR, FTR S și FTR R Carbon au jante de 17”, turnate din aliaj de aluminiu, echipate cu Metzler Sportec pentru un pilotaj sportiv pe asfalt, în timp ce versiunea Rally rămâne în configurația inițială 18”/19” și anvelope Pirelli Scorpion Rally STR.
FTR, S și R carbon au suspensii complet reglabile, modificare notabilă pentru modelul de bază, iar suspensiile de pe modelul de vârf, R Carbon, sunt cele produse de Öhlins.
Înălțimea la șea a fost micșorată la toate modelele, de la 850 mm la 813 mm, în mare parte datorită cursei roților, micșorată cu 30 mm.
Modelul Rally este singurul care nu prezintă modificări ale suspensiilor, fiind singurul model cu suspensii nereglabile.
Motorul rămâne același V-twin de 1203 cmc, care produce o putere maximă de 123 CP (92 kW) și cuplu de 120 Nm, dar, datorită noilor setări, oferă un răspuns previzibil și livrare liniară a puterii.
Toate noile modele FTR 2022 care vor fi importate în Europa vor putea fi comandate și achiziționate la magazinele din București și Cluj ale companiei ASP East Group, importator autorizat Indian Motorcycle în România, sau la magazinele din teritoriu ale rețelei de dealeri autorizați.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.