Inspirată din motocicletele Yamaha care au dominat cursele Dakar cu mulți ani în urmă, Ténéré 700 Rally Edition reprezintă un omagiu adus eroilor care au îmblânzit deșertul.
Primele ediții ale legendarei curse Paris-Dakar au fost câștigate de Cyril Neveu, iar în 1980, podiumul a fost ocupat în întregime de piloții din Franța, toți pilotând Yamaha XT 500, motocicleta neînvinsă.
Peste câțiva ani, Jean-Claude Olivier, cel care avea să devină mai tarziu președinte al echipelor Yamaha Motor France, a câștigat cursa pilotând o motocicletă prototip, Ténéré 660, ale cărei culori au marcat istoria recentă a firmei Yamaha.
În amintirea acelei motociclete și ca un omagiu adus piloților care au urcat Yamaha pe podiumul de premiere al curselor rally-raid, firma celor trei diapazoane a anunțat cu câteva zile în urmă lansarea unei ediții limitate Ténéré 700 Rally Edition.
Vopsită în culorile prototipului cu care Jean-Claude Olivier a făcut istorie, noul Ténéré 700 Rally Edition este echipat cu multe dintre reperele oferite ca opționale pentru motocicleta standard.
Apărută în 2019, Ténéré 700 a fost un adevărat succes comercial, în primul an fiind vândute peste 8000 de unități, motocicleta fiind apreciată de puriști, cei care așteptau o motocicletă fără sisteme electronice de control, o motocicletă cu accelerație și frână, nimic mai mult, așa cum erau motocicletele epocii de aur ale primelor curse Paris-Dakar.
Pentru protecție au fost instalate un scut din tablă de aluminiu de 4 mm, care protejează motorul și barele inferioare ale cadrului, o protecție a radiatorului și protecție pentru lanț, ambele din aluminiu.
Șaua standard a fost înlocuită cu modelul Rally, care oferă pilotului o poziție cu 20 mm mai înaltă, făcând mai ușoară sarcina pilotului, care trebuie să schimbe poziția des, ridicându-se în picioare pe porțiunile de teren denivelat.
Motorul de 689 cmc, tehnologie CP2, este echipat cu eșapament Akrapovič, mai ușor decât evacuarea standard, care are și protecții din fibră de carbon în zonele de posibil contact.
Pentru un control mai bun al motocicletei în condiții de ploaie și noroi, au fost aplicate pe cadru protecții din cauciuc, în zona de contact a genunchilor iar manșoanele standard de pe ghidon au fost schimbate cu modelul off-road produs de Yamaha.
Modelul Ténéré 700 Rally Edition va fi disponibil în rețeaua oficială din Europa începând din luna iulie, prețul pentru România este 12.700 euro și este de așteptat ca cei interesați să poată avea acces la câteva unități, așa cum s-a întâmplat și la apariția modelului standard, la mijlocul anului trecut.
Am postat mai jos filmul de prezentare a modelului standard și fișa tehnică completă a motocicletei.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.