Softail Standard, un bobber care oferă esența Harley-Davidson, un amestec de negru și crom, este cel mai ieftin model din gama Softail.
Gama Softail a reprezentat întotdeauna familia compusă din cele mai vândute modele.
După introducerea noii familii Softail îmbunătățită, realizată din unificarea modelelor Dyna și vechiul Softail și introducerea noului motor Milwaukee-Eight, a urmat o adevărată avalanșă de noi modele, multe dintre ele fiind versiuni ale unor modele cunsocute.
FXDR a fost introdus cu un an în urmă, având niște forme noi pentru firma americană, urmat de Low Rider S, a șaptea generație de Low Rider, o motocicletă cu pretenții sportive și iată că după aceste modele cu aspect agresiv, a apărut un model care oferă strictul necesar, esența Harley-Davidson.
Poziția comodă a pilotului, ghidonul mini ape-hanger, amplasarea scărițelor în poziția obișnuită (mid controls), ușor de gestionat pentru începători, echiparea minimă și singura variantă oferită fiind vopsită în negru lucios, prin tradiție cea mai ieftină versiune, totul sugereaz că Softail Standard este recomandat începătorilor și domnișoarelor.
Nu degeaba, în majoritatea fotografiilor oficiale de la lansarea noului model, sunt prezentate domnișoare, total atipic pentru fotografiile cu care Harley-Davidson ne-a obișnuit.
Pentru această categorie de piloți, unele date tehnice ale motocicletei sunt un argument suplimentar, masa la plin a modelului Softail Standard fiind 291 kg, cu un centru de greutate foarte jos, iar înălțimea șeii este de numai 680 mm.
Șa solo pentru pilot, aripă spate decupată, aripioarele de răcire ale chiulasei nefinisate și motorul Milwaukee-Eight 107 vopsit în negru, toate sunt detalii alese de producător pentru ca motorul să fie piesa care atrage atenția și pentru ca motocicletă să reprezinte o bază de plecare pentru un proiect de personalizare.
Echiparea spartană a motocicletei a avut un singur scop: lansarea pe piață a unei motociclete din cea mai populara gamă, având un preț cât se poate de atractiv.
Și se pare că scopul a fost atins: prețul noului Softail Standard în România este 13864 euro, cu peste 1000 euro mai puțin decât cel mai ieftin Softail de până acum.
Încă o noutate pentru Harley-Davidson este oferta de accesorii pregătită pentru acest model, reperele fiind grupate în patru pachete diferite, în funcție de modul în care proprietarul intenționează să folosească motocicleta.
Pachetul Day Tripper Custom se adresează celor care vor să folosească motocicleta zilnic și oferă câteva accesorii utile, modificând motocicleta pentru utilizare cu pasager, având strictul necesar.
Pachetul Coast Custom conține elemente orientate către performanță, realizate în stilul West Coast, iar pachetul Touring Custom oferă accesorii pentru drumuri lungi, set de genți laterale, parbriz detașabil și alte repere care îmbunătățesc confortul pilotului și al pasagerului.
În fine, ultimul pachet se adresează celor care vor să prepare motorul, având incluse numeroase repere Screamin’ Eagle necesare pentru obținerea unui răspuns mai rapid al accelerației, putere și cuplu mărite.
Așa cum s-a întâmplat în ultimii ani, noul model Softail Standard proaspăt lansat poate fi comandat imediat la singurul dealer din România, Harley-Davison București, singura varianta de culoare fiind negru lucios.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.