Anul începe bine: firma Metrotehnica, importatorul Ducati în România, a preluat reprezentarea scuterelor Italjet pentru țara noastră.
Italjet este una dintre puținele firme mici din Italia, producătoare de scutere și motociclete, care și-au păstrat independența.
Înființată în anul 1959 de Leopoldo Tartarini, în Castel San Pietro Terme, lângă Bologna, mica firmă a avut o istorie zbuciumată.
În primii ani, firma a produs motociclete mici, scutere și chiar quaduri.
Unele dintre modele, cum au fost Dragster și Velocifero, au fost de-a dreptul vizionare, având un design revoluționar, poate prea îndrăzneț pentru perioada în care au fost lansate.
Modelul Formula, unul dintre primele lansate, a fost găzduit în anul 1998 de muzeul de artă modernă Guggenheim din New York, ca exponat al evenimentului “The Art of the Motorcycle”.
Un an mai târziu a fost lansată prima motocicletă de capacitate cilindrică mare, modelul Grifon, dezvoltat în jurul unui motor Triumph de 900 cmc cu trei cilindri, model pentru care a fost construită o unitate de producție complet nouă în Roseto.
Începând din anul 2000, Italjet s-a implicat în competițiile de viteză, participând la clasa 125 din MotoGP, cu rezultate modeste.
Timp de trei ani, în echipa de uzină au fost rulați mai mulți piloți tineri, dintre care cei mai cunoscuți sunt Gábor Talmácsi, devenit mai târziu Campion Mondial, Leon Haslam și Leon Camier.
Probabil că efortul financiar pe care îl presupune participarea la competiții de nivel înalt, în combinație cu probleme de management, a dus la falimentul companiei în anul 2002.
Trei ani mai târziu, fiul fondatorului companiei, Massimo Tartarini, a preluat firma și, sub conducerea lui, a început producția unei motociclete de capacitate cilindrică medie, construită pe cadrul și motorul modelului Hyosung 650, mai multe modele de biciclete electrice și un nou Italjet Dragster reproiectat.
Se pare că noile produse s-au bucurat de succes, pentru că Italjet a trecut peste perioada de criză economică fără să-și piardă independența, ca multe alte firme mici din Italia și recent a semnat un contract de distribuție cu firma Metrotehnica – Ducati România.
Începând din luna martie, două dintre modelele recent lansate pe piață, Dragster 125 și 200, vor fi importate în România, cele două modele fiind prezentate în premieră la EICMA, cu două luni în urmă.
Operațiunile de service, permanenta problemă care preocupă potențialii clienți din România, nu vor fi o sarcină dificilă pentru importator, pentru că scuterele vor fi deservite de actualul service Ducati și gâzduite de același showroom.
Mai mult, chiar de la sosirea primelor unități în București, vor exista unități pentru test. pentru cei interesați.
Cât despre aspectul scuterelor, lucrătura pieselor componente și calitatea finisajelor, cred că nici cei mai pretențiosi clienți nu pot avea decât cuvinte de laudă, în formele acestui nou Dragster regăsindu-se unele dintre elementele de pe motocicletele Panigale, nu degeaba Italjet se află aproape de fabrica Ducati.
Așadar, un nou jucător de pe piața moto internațională va fi prezent în România.
Să fie într-un ceas bun !
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.