Recunoscut ca fiind un pionier al construcției de motociclete personalizate din România, Vova reușește încă un proiect spectaculos.
În ultmii 30 de ani, din atelierul lui Vova au ieșit zeci de motociclete construite acolo.
Dacă vii în vizită o dată la câteva luni, peisajul este diferit de fiecare dată și nu pentru că motocicletele și mașinile de acolo ar fi mutate dintr-un loc în altul, ci pentru că apar tot timpul noi proiecte.
Pentru ochii unui om obișnuit, jucăriile lui Vova nu sunt nimic altceva decât niște mormane de fiare, niște vechituri ruginite.
Asta până în momentul în care lucrul la respectiva vechitură se apropie de finalizare.
Atunci grămada de fiare se transformă într-o motocicletă pe care nu se poate să nu ți-o dorești, indiferent că ești pasionat de motoare sportive, de enduro sau orice alt fel de motor.
Dar, indiferent de câte proiecte s-au bucurat de aprecierea celor care au trecut pe acolo, lucrarea de căpătâi a lui Vova au fost cele două motociclete construite pentru serialul “Harley and the Davidsons”, film turnat de canalul Discovery în România, două motociclete identice, replici ale unui model rar produs de Harley-Davidson.
A fost încununarea carierei de constructor a lui Vova, una dintre cele două motociclete fiind expusă într-un muzeu din Statele Unite, cea de-a doua rămânând în atelierul lui Vova.
Cu ceva timp în urmă, un vizitator al vestitului atelier de pe strada Tăbăcari, a încercat să cumpere motocicleta folosită la filmări, dar prețul cerut de Vova l-a descurajat pe respectivul potențial client.
Soluția de compromis a fost realizarea unei motociclete asemănătoare, prin restaurarea unei vechituri aduse de client, o motocicletă compromisă și descompletată, cu blocul motor fisurat și multe componente distruse.
Înțelegerea presupunea și o perioadă determinată pentru finalizarea proiectului, astfel că Vova, ajutat de Cătălin, unul dintre cei mai experimentați mecanici din domeniu, cu niște ani de muncă într-un atelier de profil din Germania, au început o adevărată luptă de reconstrucție, aprovizionare cu piese necesare construcției și restaurarea unora dintre reperele existente.
Aflasem că Vova lucrează la o nouă motocicletă, dar nu am avut cum să-l vizitez, astfel că am ajuns la atelier cu o zi înainte de a fi gata motocicleta.
Având un motor de modă veche, cu pornire la pedală, motocicleta impune respect și mă îndoiesc că sunt mulți cei care sunt în stare să pornească motorul și să folosească zilnic o astfel de fiară sălbatică.
Dar, fiind atât de frumoasă, sunt sigur că sunt mulți cei care ar păstra-o în garaj, sau poate chiar în casă, pentru că merită să fie admirată, poate chiar mai mult decât să fie folosită zilnic.
A fost făcută pentru bani ? Nu cred, chiar dacă prețul nu a fost mic.
Proiectul lui Vova nu este nimic altceva decât încă o demonstrație că se poate, așa cum au fost cele două motociclete construite pentru film, iar omul Vova merită respectul tuturor celor care înțeleg câtă muncă presupune construcția unei astfel de motociclete.
.
Pentru cei care nu au citit povestea celor două motociclete construite pentru serialul “Harley and the Davidsons”, mai jos este articolul postat cu acea ocazie.
De vorbă cu Vova, sau până unde poate ajunge nebunia creatoare
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.