Prima generație Yamaha MT-03 echipată cu motorul de 321 cmc și lansată cu patru ani în urmă a fost modificată pentru sezonul 2020.
Numele MT-03 a fost dat pentru prima dată unei motociclete produsă între anii 2006-2014, care nu avea mare legătură cu varianta actuală, având un motor monocilindric de 660 cmc preluat de la modelul XT 660.
După o pauză de doi ani a apărut noul MT-03, de această dată fiind echipat cu motor de 321 cmc cu doi cilindri gemeni paraleli.
Performanțele motorului nu sunt de vârf, pe piață existând alte modele mai performante, dar modul liniar și progresiv în care livrează puterea îl face unul dintre cele mai plăcute și ușor de folosit.
Șasiul pe care acest motor este instalat are proporțiile similare cu cele ale modelului Yamaha R1, cu o basculă lungă, care asigură stabilitate și cu masele repartizate în așa fel încât centrul de greutate este situat mai în spate față de alte modele similare.
Toate aceste caracteristici s-au păstrat și la noua variantă, care beneficiază de un design modificat, formele motocicletei fiind fluente, dar mai agresive, create în spiritul modelelor Hyper Naked, de capacitate cilindrică mare din familia MT, Master of Torque, concept lansat de Yamaha în anul 2005.
Carena, farurile tehnologie LED, masca rezervorului și șaua sunt schimbate și redesenate, iar bordul LCD oferă o gamă mai largă de informații, acestea fiind foarte bine vizibile.
Și amortizoarele sunt schimbate, furca față fiind telescopică inversată, iar amortizorul spate având reglaj pe comprimare și preîncărcare, ambele fiind produse de Kayaba.
Nu în ultimul rând, poziția pilotului a fost optimizată, prin modificarea dimensiunilor componentelor care o generează, una dintre acestea fiind înălțimea la care este instalat ghidonul.
Prețul pentru România al noii versiuni MT-03 încă nu a fost comunicat, dar probabil că va fi apropiat de cel al modelului 2019, iar noul Yamaha MT-03 2020 poate fi comandat la magazinul firmei importatoare, Motodynamics SRL din București, sau la magazinele din teritoriu ale dealerilor autorizați.
Date tehnice Yamaha MT-03
Motor în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, răcire cu lichid, DOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.
Capacitate cilindrică: 321 cmc, cursă și alezaj: 68 x 44,1 mm, raport de compresie: 11,2:1.
Putere maximă 30,9 kW (42 CP) la 10.750 rpm, cuplu maxim: 29,6 Nm la 9.000 rpm.
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.
Cadru din oțel tip Diamant (din țeavă și elemente presate), basculă asimetrică din oțel presat.
Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată KYB Ø 37 mm nereglabilă, cursă roată față 130 mm.
Suspensia spate: monoamortizor KYB cu reglaj pe preîncărcare și comprimare, cursă roată spate 125 mm.
Frână faţă hidraulică cu disc flotant din oțel de Ø 298 mm și etrier cu 2 pistonașe, ABS.
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 220 mm și etrier flotant cu 1 pistonaş.
Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj ușor cu 5 spiţe duble.
Anvelopă faţă: 110/70-17M/C (54H) Tubeless, anvelopă spate: 140/70-17M/C (66H) Tubeless
Lungime: 2.090 mm, ampatament: 1.380 mm, înălțime la şa: 780 mm.
Gardă la sol: 160 mm, masă la plin: 168 kg, capacitate rezervor: 14 ltr.
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.