TIBERIU TROIA

Honda Monkey a sosit la magazinul Motor Team din București

Apărut ca model de serie în 1964, Monkey este una dintre cele mai cunoscute motociclete produse de Honda.

Honda Monkey

Minimotocicleta cunoscută azi ca Monkey a fost inițial produsă la începutul anilor ‘60 pentru un parc de distracție din Japonia.

Succesul jucăriei a fost atât de rapid, încât Honda a decis să-l transforme în modelul de serie Z, echipat cu un motor de 50 cmc, produs în mai multe variante, toate cu motor în patru timpi și o axă cu came în cap, unele având ambreiaj centrifugal și cutie de viteze cu trei trepte, altele cu ambreiaj tradițional și cutie cu trei sau patru trepte.

Numele Monkey a fost preluat de la un model lansat anterior de Honda, în anul 1961, cu motor de 100 cmc în patru timpi, primul “Z” din istoria firmei.

La început, nici unul dintre modelele Z nu aveau amortizoare, cele din față fiind introduse destul de repede, dar a fost nevoie de mulți ani pentru ca Honda să instaleze amortizoare pe spate.

Aceasta s-a întâmplat doar în 1974, atunci când modelul a fost introdus pe piața din SUA.

Producția modelului Monkey cu motor de 50 cmc s-a încheiat în 2017, dar Honda a prezentat în anul următor noua versiune de 125 cmc, model care a fost importat în acest an și în România, care poate fi văzut și achiziționat de la magazinul firmei Motor Team din București, dealer autorizat al importatorului Honda Trading.

Honda Monkey

Date tehnice Honda Monkey

Motor în patru timpi, cu un cilindru, răcire cu aer, SOHC, două supape pe cilindru, injecție electronică PGM-FI.

Capacitate cilindrică: 125 cmc, alezaj și cursă : 52,4 x 57,9 mm.

Putere maximă 6,9 kW (9,2 CP) la 7.000 rpm.

Cuplu maxim: 11 Nm la 5.250 rpm, raport de compresie: 9,3:1.

Cutie de viteze cu patru trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanţ.

Cadru și basculă din ţeava şi elemente ambutisate din oţel.

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică inversată Ø 31 mm, suspensia spate: dublu amortizor.

Cursă roată față: 100 mm, cursă roată spate: 104 mm.

Frână faţă hidraulică cu disc Ø 220 mm din oţel, ASB, etrier cu două pistonaşe.

Frână spate hidraulică cu disc Ø 190 mm din oţel, etrier cu un pistonaş.

Roată faţă/spate 12”, jante cu zece spiţe, turnate din aliaj de aluminiu.

Anvelopă faţă: 120/80-12 65J, anvelopă spate: 130/80-12 69J.

Lungime: 1.710 mm, ampatament: 1.155 mm, înălțime la şa: 776 mm, gardă la sol: 160 mm.

Rază de viraj: 1900 mm, masă la plin: 107 kg, consum mediu: 1,78 ltr., capacitate rez.: 5,6 ltr.

Preţ Honda Monkey: 4.290 euro.

Honda Monkey

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.

2 thoughts on “Honda Monkey a sosit la magazinul Motor Team din București

  1. Tiberiu Troia Post author

    “Furca inverted” se traduce din romgleză în limba română “furcă telescopică inversată”.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*