Un Sportster 883 din 1993 a devenit The Panster, un bobber modern, cu forme ale modelelor anilor ‘60, având componente și tehnologii noi.
Nick Acosta, constructor din Ontario, s-a făcut remarcat prin câteva proiecte reușite, unul dintre ele fiind un café racer Honda CB750K.
Creațiile sale poartă marca Augment Collective, iar The Panster a apărut ca urmare a dorinței constructorului de a schimba registrul, de a face ceva nou, complet diferit de motocicletele construite până acum.
Numele motocicletei este inspirat de forma capacelor culbutorilor, piese preluate de la firma Led Sled Customs din Ohio, care seamănă cu chiulasele vechilor motoare Panhead, care, instalate pe un Sportster, au dat numele: Pan-ster.
Pe motor sunt instalate axe cu came produse de Andrews, bobină de inducție Accel, iar carburatoarele sunt recondiționate cu piese CV Performance și S&S Cycle.
Pe partea dreaptă a motocicletei se poate observa o pedală de pornire, a cărei adaptare a fost una dintre cele mai îndelungate operațiuni.
La prima tentativă, Nick a distrus cutia de viteze, instalând apoi o cutie cu cinci trepte provenită de la un Sportster din 1996, împreună cu un ambreiaj mai rezistent produs de Barnett.
Motocicleta a fost modificată, cureaua de transmisie, element tradițional la Harley-Davidson, fiind înlocuită de un kit de conversie curea-lanț, iar pe cadru a fost sudat un kit hardtail marca TC Bros, vopsit apoi electrostatic.
Cadrul fiind transformat într-unul rigid, setarea amortizoarelor a fost necesară, pe față fiind instalate arcuri progresive, iar șaua solo a fost montată cu ajutorul unor arcuri de 3”.
Sistemul de frânare a fost optimizat, cu etriere de la Drag Specialties, conducte de frână din oțel inoxidabil și plăcuțe de frână performante.
Roțile și ghidonul au rămas cele originale, dar constructorul și-a pus semnătura și pe ele, piesele fiind vopsite electrostatic în aceeași culoare folosită la cadru.
În casă au fost realizate mai multe repere: rezervorul de ulei, aripa de spate, gheara laterală, sissybar-ul, manșoane și scărițe, în timp ce singura piesă care aduce o pată de culoare este rezervorul de combustibil produs de Wassel și vopsit de Black Widow Custom Paint.
Sursa: Augment Collective
Credit foto: Mark Luciani
Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe Facebook, LinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.