Evenimentul care trebuia să rămână în memoria colectivă ca o intrare spectaculoasă în lumea moto a unui model impresionant s-a transformat într-o tragedie.
Nimic nu prevestea tragicul sfârșit al pilotului, de patru ori câștigător al cursei Pikes Peak, nici finalul îndoliat al celebrei curse de viteză în coastă din acest an, cea de-a 97-a ediție a cursei, desfășurată pe același traseu începând din anul 1916.
Dimpotrivă, Carlin Dunne terminase calificările sâmbătă cu cel mai bun timp și dominase cele trei manșe, la mare luptă cu Rennie Scaysbrook, pe o Aprilia Tuono V4 1100.
Susținut de Ducati America, considerat un adevărat membru al acestei familii, nu numai datorită celor trei victorii obținute aici pe motociclete Ducati, ci și întregii sale activități dedicate acestei mărci, Carlin Dunne devenise un simbol al firmei Ducati.
Fiind considerat cel mai valoros pilot din ultimii opt ani, câștigător al cursei de anul trecut, Carlin s-a lansat în ultima manșă și se îndrepta către un nou record al cursei.
Pe ultima porțiune a traseului lung de 20 kilometri, după nu mai puțin de 156 de viraje, cu câțiva metri înainte de linia de sosire, Carlin a pierdut controlul motocicletei iar cursa care trebuia să reprezinte noul record al traseului s-a încheiat tragic.
Din lider al generației sale, din campionul recunoscut unanim, Carlin Dunne devine o legendă a motociclismului american, iar dispariția sa lasă un gol în sufletele celor care l-au admirat ani la rând.
Ride in Peace, Carlin Dunne !