TIBERIU TROIA

Quadro Qooder – test și prezentare – varianta video

Scuterul, așa cum îl știam, se pare că devine un concept învechit, de vreme ce numărul roților crește continuu și la unele modele, cum este Quadro Qooder, se mai și înclină…

Ca și cum trei roți nu ar fi fost de ajuns pentru îmbunătățirea siguranței utilizatorilor, de câțiva ani am asistat la apariția primului scuter cu patru roți, un concept spectaculos, toate cele patru roți ale acestui model înclinându-se în același timp.

Nu ar fi trebuit să ne surprindă această apariție, pentru că scuterele cu trei roți ale căror roți din față se înclină sunt răspândite pe toate continentele și nu mai sunt o noutate, dar aspectul acestui nou tip de vehicul este atât de spectaculos, încât nu te poți abține să nu-ți arăți interesul (ca să nu spun uimirea).

Modele îndrăznețe cu patru roți au mai existat, dar nu scutere, ci motoare mai mari și, cu siguranță, nici un model destinat producției de serie și nici un model la care toate roțile se înclină.

Quadro Qooder

Testasem recent Piaggio MP3 și îmi închipuiam că scuterul cu patru roți va fi foarte aproape ca mobilitate și manevrabilitate.

Greșit. La început te simți chiar stângaci,ca un începător.

Și probabil că ești începător, de vreme ce modul în care te echilibrezi și controlezi cele patru roți este complet diferit.

La început chiar îți dorești să treci la trei roți, cu toate că instinctul îți spune că patru ar trebui să fie mai stabile și sigure.

Pentru un pilot cu experiență este nevoie de vreo oră ca să înțeleagă cum trebuie condus Qooder, după care nu mai vrei să te urci pe trei roți.

Quadro Qooder

Date tehnice Quadro Qooder

Motor în patru timpi, cu un cilindru, răcire cu lichid, SOHC, patru supape pe cilindru, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 399 cmc, cursă și alezaj: 84 x 72 mm.

Putere maximă: 32,5 CP (23,8 kW) la 7.000 rpm, cuplu maxim: 38,5 Nm la 5.000 rpm.

Transmisie continuă variabilă cu diferențial integrat, ambreiaj centrifugal uscat, transmisie finală pe curea.

Cadru tubular din țeavă de oțel.

Suspensia față: sistem hidro-pneumatic HTS (Hydraulic Tilting System™).

Suspensia spate: sistem hidro-pneumatic HTS.

Sistem de frânare integral.

Quadro Qooder

Frână față hidraulică cu dublu disc din oțel de Ø 240 mm.

Frână spate hidraulică cu dublu disc din oțel de Ø 240 mm.

Roată faţă/spate 14”, jante din aliaj ușor cu 6 spiţe în Y.

Lungime: 2200 mm, ecartament față: 550 mm, ecartament spate: 450 mm. Ampatament: 1580 mm, înălțime la şa: 780 mm, masă la plin: 281 kg.

Sarcină utilă maximă (pilot, pasager şi bagaje): 480 kg.

Capacitate rezervor: 14 ltr., consum mediu: 5,3 ltr./100 km.

Scuterul Quadro Qooder testat a fost pus la dispoziție de firma importatoare Scooter Life din București.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 22 iunie 2019.

Quadro Qooder

Echipament folosit la testul modelului Quadro Qooder

Cască LS2 Pioneer MX436 – ASP Group

Geacă REV’IT Akira Air – Motor Team

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi Spidi TX-1 – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Credit foto: Radu Chindriş

Quadro Qooder

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe  YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*