TIBERIU TROIA

Indian Chieftain Limited – test și prezentare – varianta video

La doar doi ani după ce Polaris Industries a cumpărat firma în 2011, Indian Motorcycles a lansat o întreagă gamă de modele noi, cruiser și bagger, echipate cu un motor V-twin de cilindree mare.

Atât din punct de vedere tehnic, cât și estetic, echipa de creație a concernului a dat lovitura, masivul motor Thunderstroke 111 fiind o interpretare reușită a tradiției motoarelor Indian, cu aripioarele de răcire mari, tuburile de protecție ale tijelor împingătoare paralele cu cilindrii și eșapamentele care ies din chiulase în jos, ca la vechile motoare flathead.

Rezervoarele în formă de picătură și aripile care îmbracă roata au completat imaginea cu care Indian își obișnuise fanii ani de-a rândul.

Primele modele lansate pe piață, Chief, Spingfield, Chieftain și Roadmaster au devenit o alternativă serioasă față de motocicletele concurente, dar fani ai firmei, pasionați de modelele bagger, au cerut modele cu aspect mai sportiv și agresiv, fără aripile mari, introduse de Indian la începutul anilor ‘40.

Răspunsul firmei a venit imediat: două modele apărute în 2017, cu roți pe față mai mari, de 19” și cu aripi mai zvelte, deschise – Chieftain Limited și Chieftain Elite.

Indian Chieftain Limited

Date tehnice Indian Chieftain Limited

Motor Thunder Stroke® 111 în patru timpi, cu doi cilindri în V, răcire cu aer, OHV, două supape pe cilindru, injecție electronică.

Capacitate cilindrică: 1811 cmc, cursă și alezaj: 113 x 101 mm.

Cuplu maxim: 161,6 Nm la 3.000 rpm, raport de compresie: 9,5:1.

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj multidisc în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe curea.

Cadru din aluminiu turnat cu Air-Box integrat.

Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică cu cartuş 46 mm, cursă roată față 119 mm.

Suspensia spate: monoamortizor cu aer reglabil, cursă roată spate 114 mm.

Indian Chieftain Limited

Frână faţă cu dublu disc flotant Ø 300 din oţel, etrier cu patru pistonaşe.

Frână spate cu disc Ø 300 din oţel, etrier cu două pistonaşe.

Roată faţă/spate 16”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu zece spiţe.

Anvelopă faţă: Dunlop® American Elite 130/60B19 61H.

Anvelopă spate: Dunlop® Elite 3 Multi-Compound 180/60R16 80H

Lungime: 2506 mm, ampatament: 1669 mm, înălțime la şa: 660 mm.

Gardă la sol: 142 mm, masă la plin: 378 kg, capacitate rezervor: 20,8 ltr.

Motocicleta Indian Chieftain Limited testată a fost pusă la dispoziție de firma importatoare ASP Group East.

Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 15 iunie 2019.

Indian Chieftain Limited

Echipament folosit la testul modelului Indian Chieftain Limited

Cască Caberg Freedom

Geacă Wintex

Pantaloni Wintex

Mănuşi Spidi – Motor Team

Ghete Alpinestar SMX-1 R Vented – Motor Team

Pentru fanii firmei Indian am selecționat mai jos câteva dintre testele postate in ultima perioadă.

Indian lansează ediția limitată Roadmaster Elite 2019, un touring ultra-premium

Prezentare Indian Chief Dark Horse – varianta video

Toate poveştile, interviurile şi ştirile din lumea moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE pot fi urmărite și pe FacebookLinkedIn sau Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*