Proiectul Diavel a fost demarat în perioada în care designer șef al companiei era genialul Pierre Terblanche, omul care a influențat producția multor fabrici de motociclete.
El a externalizat sarcina proiectării viitorului model, cel care a creat primele schițe fiind Glynn Kerr, un cunoscut designer, proiectul fiind finalizat de colectivul de creație al companiei Ducati.
Diavel a debutat la EICMA 2010, având o variantă modificată a motorului Testastretta, instalat pe modelul sportiv Panigale 1198, devenind în scurt timp motocicleta preferată a piloților de peste 50 de ani din Statele Unite.
Succesul noului powercruiser a fost răsunător, orice motocicletă apărută de atunci până azi, cu forme cât de cât asemănătoare fiind considerat de mulți o copie Diavel.
Modelul a evoluat, au fost lansate o variantă îmbunătățită Diavel, noul XDiavel și câteva variante speciale, produse în serii scurte: AMG, Diavel Chromo, Titanium Edition și Diesel Edition. Nu, nu este vorba de o motocicletă cu motor Diesel, ci de un model conceput de Ducati în colaborare cu firma italiană de design, a cărei marcă de îmbrăcăminte este foarte apreciată de tineri.
Apariția celei de-a doua generații Diavel a fost salutată cu entuziasm mai mult de specialiști decât de marele public, noul Diavel 1260 fiind puțin neglijat datorită unei alte realizări tehnice fantastice: Panigale V4R, motocicleta de competiție înmatriculabilă apărută în același timp.
Fișa tehnică Ducati Diavel 1260 S
Motor Testastretta DVT, 1262 cmc, în patru timpi, cu doi cilindri gemeni în L la 90 de grade, 4 supape/cilindru, distribuție Desmodromică variabilă, răcire cu lichid, injecție electronică Bosch cu clapete de accelerație Mikuni eliptice echivalent a Ø 56 mm şi sistem Ride-by-Wire.
Capacitate cilindrică: 1262 cmc, cursă și alezaj: 106,0 x 71,5 mm, raport de compresie: 13,0:1.
Putere maximă: 117,0 kW (159 CP) la 9.500 rpm, cuplu maxim: 129,0 Nm la 7.500 rpm.
Intervale revizii service 15.000 km, intervale verificare supape 30.000 km.
Cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț O-ring.
Cadru tip grindă cu zăbrele tubular din oţel crom-molibden
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Öhlins Ø 48 mm reglabilă, cursă roată față 120 mm.
Suspensia spate: amortizor spate Öhlins complet reglabil, cursă roată spate 130 mm.
Frână față hidraulică cu dublu disc semiflotant de Ø 320 mm din oţel, etriere radiale monobloc Brembo M50 cu patru pistonașe.
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 265 mm din oţel, etrier Brembo cu două pistonașe, ABS Bosch EVO activ pe viraje.
Moduri de pilotaj, moduri de putere, controlul tracţiunii DTC EVO, controlul plecărilor pe o roată (Ducati Wheelie Control EVO).
Roată faţă / spate 17”, turnate din aliaj de aluminiu, cu 10 spiţe.
Ampatament: 1600 mm, înălțime la şa: 780 mm., masă la gol: 218 kg.
Capacitate rezervor: 17 ltr., consum mediu: 5,4 ltr./100 km.
Motocicleta Ducati Diavel 1260 S prezentată a fost pusă la dispoziție de compania importatoare, Ducati Romania.
Pentru cei care vor să urmărească prezentări cu pregătirea de livrare ale altor modele, am selecționat mai jos câteva articole postate până acum.
Ducati Multistrada 1260 Pikes Peak – pregătire de livrare (Unboxing)
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe Facebook, LinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.