O asociație nou înființată, motoADN, a pregătit o petiție în încercarea de a demara extinderea programului RABLA la scutere și motociclete noi.
Azi am primit un comunicat de presă despre o asociație recent înființată și proiectele acesteia.
Numele acestei entități este Asociația pentru Dezvoltarea Națională a Motociclismului (motoADN) și își propune ca obiective susținerea mobilității urbane, propunerea de schimbări legislative menite să crească siguranța rutieră și încurajarea motociclismului ca mijloc de recreere.
Președinte al acestei asociații este Valentin CIOBANU și încep să citez:
“este inginer cu experiență în cadrul Registrului Auto Român (RAR) și este pasionat de motociclism încă de la 16 ani, când și-a și construit singur prima motocicletă din piese dezmembrate.
Membri asociației sunt cu toții persoane active, implicate, care pot și vor să contribuie la o schimbare a imaginii motociclismului în România și la dezvoltarea acestuia.
Misiunea asociației motoADN este aceea de a promova, proteja și încuraja motociclismul în România.
De asemenea, apărăm drepturile motocicliștilor români și le promovăm interesele. motoADN militează pentru recunoașterea oficială a motociclismului drept o modalitate de transport ieftină, eficientă și practică, accesibilă oricui, accentuând totodată contribuția sa la reducerea congestiei din traficul urban și de pe drumurile naționale.”
Un prim proiect lăudabil este încercarea de a convinge factorii de decizie de necesitatea extinderii programului RABLA la scutere și motociclete noi și se pare că au fost demarate discuții cu Administrația Fondului de Mediu.
Comunicatul asociației afirmă că inițiativa “se află în etapa în care are nevoie de susținere publică, prin semnarea unei petiții care să arate autorităților că modificarea este dorită de motocicliștii din România și răspunde unor nevoi actuale reale.”
Petiția este deschisă deja în mediul online și poate fi semnată aici: motoadn.ro/petitie/.
Să sperăm că parcursul inițiativei va fi lin și tot atât de idilic pe cât de frumos sună textul comunicatului, pentru că nu mai e un secret pentru nimeni că inițiativele legislative din România nu se iau datorită entuziasmului unui grup socio-profesional oarecare, cum ar fi motocicliștii români, ci din cu totul altfel de considerente.
Cu câțiva ani în urmă am lucrat într-o firmă implicată în comerțul cu motociclete (de fapt în mai multe), iar asociații majoritari, oameni cu oarece funcții și relații (nu dau nume, dar cine știe cunoaște) m-au asigurat că o astfel de inițiativă trebuie să se bucure de susținere politică și nu reprezintă o prioritate.
Poate vremurile s-au schimbat iar programul RABLA la motociclete, soarta motocicliștilor și a motociclismului din România au devenit între timp o prioritate, dar eu sunt pesimist și cred că, în cele din urmă, mireasa va face ceea ce nu se cade.
Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe Facebook, LinkedIn și Twitter iar filmele sunt postate pe YouTube.
Era timpul