TIBERIU TROIA

De vorbă cu Ana Carrasco, prima femeie campioană mondială la motociclism pe circuit

Ana Carrasco a schimbat toate vechile concepte și a demonstrat că o femeie poate câștiga o competiție în care bărbații făceau legea.

Ana Carrasco

Am întâlnit-o pe Ana Carrasco în noiembrie 2018, la cea de-a 76-a ediție a expoziției internaționale de motociclete de la Milano, EICMA.

Împreună cu Jonathan Rea, campionul clasei SBK, se afla în standul Kawasaki, în zona de protocol, răspunzând întrebărilor jurnaliștilor.

Probabil că nu puteam pătrunde acolo și, mai mult ca sigur, nu aș fi avut cum să obțin un interviu, dacă nu aș fi fost sprijinit de prietenul meu Tudor, cel care coordonează activitatea companiei United Motors, importatorul Kawasaki în România.

La toate marile expoziții la care ne-am întâlnit, Tudor a făcut toate diligențele ca să fiu primit de oficialitățile firmei Kawasaki și să obțin interviurile pe care mi le doream.

Trebuie să recunosc că nu Ana era omul pe care îl vânam, ci colegul ei de echipă, Jonathan Rea, pentru că performața reușită de el, patru titluri de campion mondial SBK consecutive, reprezintă un adevărat record și cântărește mult mai mult decât reușita tinerei sportive.

Cu toate astea, după ce am terminat interviul cu Jonathan, nu puteam să scap ocazia și am rugat-o pe Ana să stăm de vorbă, fără să fiu nevoit să insist prea mult.

Ana Carrasco

Tiberiu Troia – În primul rând felicitări pentru victoria în campionat, ai câștigat primul titlul de campioană mondială la o clasă rezervată până acum bărbaților.

Ana Carrasco: Mulțumesc ! Sunt foarte fericită pentru acest rezultat și încă nu-mi dau seama cât de mult înseamnă reușita mea.

TT: Ai condus campionatul încă din etapa a treia, când ai obținut și prima victorie, la Imola.

AC: Da, a fost o cursă fantastică și nu-mi venea să cred că am câștigat și am preluat conducerea campionatului, în același timp.

TT: Ești singurul pilot de la clasa Supersport 300 care ai reușit două victorii în acest an și probabil că asta ți-a asigurat victoria în campionat.

AC: E adevărat, celelalte șase curse din campionat au fost câștigate de tot atâția piloți, nici unul dintre ei nu a reușit să păstreze locul doi prea mult timp, iar eu nu am abandonat nici o cursă.

TT: Toate acestea au dus la o premieră în sportul considerat până acum exclusiv masculin, ești prima femeie campioană mondială la o clasă la care aproape toți ceilalți piloți au fost bărbați.

AC: În afară de mine a luat startul la această clasă și Maria Herrera, o sportivă extraordinară, dar care, în acest campionat, a avut trei curse la care nu a punctat, în final clasându-se pe locul 13, fără nici un podium.

Ana Carrasco

TT: Ai fi crezut la începutul anului că vei termina învingătoare ?

AC: Nu. Visam, speram, dar nu credeam. După prima victorie, lucrurile s-au schimbat și am început să cred că pot învinge și am reușit să îmi păstrez poziția de lider până la sfârșit.

TT: Ce vei face în sezonul viitor, mergi la aceeași clasă, sau încerci să treci la nivelul următor ?

AC: Rămân la Supersport 300, ar fi prea devreme să încerc altceva și voi lupta să-mi păstrez titlul.

TT: Ești conștientă ca toți ochii sunt asupra ta și toti ceilalți vor să te depășească, ai rănit ceva orgolii masculine…

AC: Știu că nu va fi ușor, dar cred că sunt în stare să merg la același nivel.

TT: Cât la sută din decizia de a trece la altă clasă îți aparține și cat va fi hotărât de conducerea echipei pentru tine ?

AC: E o decizie comună, nu e exclusiv a mea, sau a conducerii și am fost sprijinită tot timpul, m-am simțit ca într-o familie.

TT: Îți doresc mult succes în sezonul următor, te voi urmări cu mult interes, lafel ca toți ceilalți pe care i-ai surprins cu victoria în campionat și poate ne vom revedea anul viitor cu un nou interviu în care am putea discuta despre un nou titlu de campioană mondială.

AC: Mulțumesc mult, ar fi o mare bucurie pentru mine să reușesc din nou victoria și voi face tot ce pot pentru asta.

Ana Carrasco

După scurta noastră întâlnire, am citit în diferite articole publicate în ultima vreme că Ana Carrasco visează să participe în viitor la clasa MotoGP și vrea să câștige curse acolo.

Ar fi o realizare, dar nivelul este cu totul altul și e greu de crezut că vom asista în următorii ani la o astfel de performanță.

Dovadă este comportarea lui Alvaro Bautista, care a încheiat azi antrenamentele libere ale primei etape din WSBK pe primul loc, dominând la prima participare cea mai puternică clasă, venind de la MotoGP, unde nu văzuse podiumul de ceva vreme.

Pentru cei care nu au citit interviurile luate piloților Kawasaki în ultimii ani, am postat mai jos câteva articole.

De vorbă cu Jonathan Rea, de 4 ori campion mondial SBK

Tom Sykes – interviul complet – EICMA 2015

Standul Kawasaki la EICMA 2015 explicat de domnul Martin Lambert, PR Manager şi interviu Jonathan Rea şi Tom Sykes

Fiecare zi din viață este câte o poveste, iar poveștile mele sunt, de cele mai multe ori, cu și despre motociclete şi sunt postate pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE, dar pot fi citite și pe FacebookLinkedInTwitter și  Google+, iar filmele sunt postate pe YouTube.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*