Noul model Yamaha XSR700 XTribute este un omagiu adus motocicletei XT500 și respectă adevaratul caracter al acestei adevărate legende.
Cu mai bine de 40 de ani în urmă, Yamaha a lansat XT500, cu motor monocilindric în patru timpi, răcit cu aer, care a devenit rapid una dintre cele mai iubite motociclete din Europa.
Încă de la apariție, motocicleta și-a dovedit supremația, cucerind marile raliuri africane de la sfârșitul anilor ‘70, începând cu Paris-Abidjan-Nice și culminând cu primele două ediții ale mult mai cunoscutului raliu Paris-Dakar, performanță reușită de Cyril Neveu.
Avantajele clare ale motocicletei erau puterea livrată liniar, ușor de utilizat, datorită căreia XT500 putea fi utilizat cu succes pe stradă și în afara asfaltului, masa redusă și, nu în ultimul rând, aspectul plăcut, formele sale simple.
Yamaha XSR700 XTribute este o combinație de frumusețe fără vârstă și tehnologie modernă, ilustrând perfect spiritul și filosofia familiei Faster Sons, lansată recent de Yamaha, motocicleta oferind tinerei generații de piloți șansa de a celebra trecutul, beneficiind în același timp de ultimele tehnologii aplicate pe motocicletele moderne.
Respectând principiul care a fost la baza apariției familiei Faster Sons, XSR700 XTribute lansează o invitație piloților de toate vârstele la modificarea și personalizarea motocicletei potrivit nevoilor și gustului fiecăruia.
În acest sens, gama de accesorii oferită de Yamaha este completată de o evacuare cu final ridicat produsă de Akrapovič, care seamană cu finalul utilizat pe originalul XT500.
Fișa tehnică Yamaha XSR700 XTribute
Motor în patru timpi, CP2, cu doi cilindri în linie gemeni, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică
Capacitate cilindrică: 689 cmc, cursă și alezaj: 80,0 x 68,6 mm
Raport de compresie: 11,5:1
Putere maximă: 55,0 kW (74,8 CP) la 9.000 rpm, cuplu maxim: 68,0 Nm la 6.500 rpm
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț
Cadru tip Diamant, basculă turnată din aluminiu
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică, cursă roată faţă 130 mm
Suspensia spate: monoamortizor, cursă roată spate 130 mm
Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 282 mm din oţel și etriere Nissin
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier Nissin
Roată faţă 18”, roată spate 17”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe duble
Anvelopă față: Pirelli MT60 RS 120/70 ZR18 MC 59W
Anvelopă spate: Pirelli MT60 RS 180/55 ZR17 MC 73W
Lungime: 2075 mm, ampatament: 1405 mm, înălțime la şa: 845 mm
Gardă la sol: 240 mm, capacitate rezervor: 14,0 ltr., consum mediu: 4,3 ltr./100 km
Modelul Yamaha XSR700 XTribute va fi importat de compania Motodynamics România, importator autorizat Yamaha în țara noastră.
Pentru fanii firmei Yamaha am ales mai jos câteva dintre articolele postate în ultimul timp.
Yamaha Ténéré 700 – ultimul model din gama Adventure lansat de Yamaha
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.