TIBERIU TROIA

The Bike Hub, importatorul grupului Piaggio în România și proiectul Mobilitate Urbană (P)

Într-un București sufocat de mașini, într-o Românie plină de rable, The Bike Hub vine cu proiectul Mobilitate Urbană, încercând să convingă autoritățile de necesitatea utilizării scuterelor.

.

Traficul în București devine din ce în ce mai aglomerat și toți știm asta.

Pentru noi, motocicliștii, este puțin mai ușor, dar chiar și pentru motociclete, străzile mai circulate încep să devină un adevărat calvar.

După multe încercări, mai timide sau mai sonore, The Bike Hub, importatorul grupului Piaggio în România, vine cu un proiect numit Mobilitate Urbană, o nouă tentativă de a convinge autoritățile de necesitatea creării unui pachet de măsuri pentru încurajarea utilizării scuterelor.

Mai jos este comunicatul de presă emis de companie.

The Bike Hub - Mobilitate Urbană

În fiecare zi de confruntăm cu aglomeraţia, petrecem ore întregi în trafic, iar maşinile, fie ele personale sau de firmă, au devenit un fel de spaţiu de locuit.
Bucureştiul este una dintre cele mai aglomerate capitale ale lumii. Capitala României este al treilea oraş din lume şi primul din Europa în privinţa blocajelor înregistrate în trafic, arată un studiu realizat anul acesta. Potrivit aceluiaşi studiu, şoferii bucureşteni pierd la volan, în trafic, 27 de zile dintr-un an, adică 218 ore.
Pe lângă faptul că trăim în una dintre cele mai aglomerate capitale ale Europei, aglomeraţia a devenit sinonimă unui aer de nerespirat. România a fost trimisă în judecată de organismele europene pentru aerul poluat din Bucureşti, Braşov şi Iaşi.
Mai mult decât simple cifre ale unui raport şi ştiri apărute în media, acestea sunt parte a rutinei noastre zilnice. De aceea, proiectul Mobilitate Urbană îşi doreşte să tragă un semnal de alarmă asupra condiţiilor de trafic din Bucureşti. Dorim să arătăm că una dintre soluţiile de deblocare a Capitalei este folosirea vehiculelor pe două roţi, fie ele biciclete, scutere sau motociclete. Pentru aceasta am încercat să dovedim eficienţa unui scuter în traficul din Bucureşti.
Cu ajutorul The Bike Hub (https://www.thebikehub.ro), importator oficial al grupului Piagio în România şi a grupării Vespa Club România (http://clubvespa.ro), proiectul Mobilitate Urbană a strâns alături parteneri ca Ideea Leasing, Sif Moldova, Tucano Urbano şi a desfăşurat un studiu prin care au fost măsurate coordonatele de deplasare ale vehiculelor prin Bucureşti. Pentru preluarea datelor au fost folosite dispozitive puse la dispoziţie de RISE (http://www.ridesafe.eu).
Datele au fost colectate timp de 2 săptămâni cu ajutorul unei echipe de 6 scutere şi 6 maşini. Piloţii au străbătut Bucureştiul pe rutele zilnice, în drum spre birou, prin intersecţiile aglomerate. Datele obţinute arată că un scuter înregistrează o viteză medie de aproape 3 ori mai mare decât cea a unei maşini respectând limita legală. Proporţiile se păstrează şi atunci când vine vorba de consumul de carburant şi de cele care reprezintă costurile de utilizare pentru 10.000 de kilometri. Totodată, am analizat impactul asupra mediului în cazul utilizării fiecărui tip de vehicul.

Acest studiu este primul dintr-o serie de analize sociale pe care avem în plan să le organizăm în cursul anului 2019 şi care să devină un cadru de lucru privind mijloacele de transport alternativ şi necesitatea acestora de a deveni o strategie concretă, urbană.

The Bike Hub - Mobilitate Urbană

Apropo de Mobilitate Urbană – o stradă în Roma, decembrie 2018

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*