Inspirat din cursele de accelerație, Breakout 114 impresionează prin ținută și eleganță și te face să treci cu vederea limitele care apar în cazul unui pilotaj sportiv.
La fiecare model testat, atenția se îndreaptă în primul rând asupra avantajelor și minusurilor respectivei motociclete, în comparație cu modelele concurente.
În cazul acestui nou Softail, Breakout 114, avantajele sunt evidente: noul cadru Softail, varianta mai mare, de 114 (1868 cmc), a motorului Milwaukee-Eight, care a fost echipat în 2018 cu dublu arbore de echilibrare, pentru reducerea la minim a vibrațiilor și, de ce să nu amintim, liniile rafinate ale motocicletei, una dintre cele mai elegante ale actualei game Harley-Davidson.
Nici o motocicletă nu poate fi perfectă pentru toți și, în cazul acestui Breakout, dimensiunile generoase, în special lungimea, au adus după sine poziția ghidonului și amplasarea scărițelor pilotului în poziție avansată.
Pentru piloții de sub 1,75 m. este necesară modificarea modificarea acestei poziții, dar la Harley-Davidson această operațiune este cât se poate de simplă, gama de accesorii oferite ca opționale fiind foarte mare.
Singura problemă, care poate fi considerată un minus pentru cei obișnuiți cu un stil de pilotaj mai sportiv, este limitarea unghiului de înclinare în viraje, datorită gardei mici la sol și amplasării acelorași scărițe de care aminteam mai sus.
Dar probabil că mulți vor fi aceia care se vor mulțumi să meargă fără să exagereze pe viraje, mulțumiți sa conducă o motocicleta atât de spectaculoasă.
Filmul a fost prezentat în emisiunea La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 22 decembrie 2018.
Fișa tehnică Harley-Davidson Breakout 114
Motor Milwaukee Eight 114, în patru timpi, SOHC, doi cilindri gemeni în V, patru supape/cilindru, răcire cu aer, injecție electronică ESPFI
Capacitate cilindrică 1868 cmc, alezaj x cursă: 102 x 114,3 mm
Cuplu maxim: 155 Nm/3500 rpm, raport de compresie: 10,5:1.
Cutie de viteze manuală cu 6 trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare prin cablu, transmisie finală pe curea din fibră de carbon.
Cadru din oţel tubular și profil rectangular, subcadru tubular din oţel, basculă din oţel tubular
Suspensia față: furcă faţă telescopică hidraulică Showa Ø 49 mm
Suspensia spate – amortizor cu emulsie şi comandă hidraulică de la distanță a preîncărcării
Frână faţă: disc flotant Ø 300 x 5,1 mm, etrier cu 4 pistonaşe, cursă roată faţă 130 mm
Frână spate: disc Ø 292 x 5,8 mm, etrier flotant cu 2 pistonaşe, cursă roată spate 86 mm
Roată faţă 21”, roată spate 18”, jante turnate din aliaj de aluminiu cu 10 spiţe duble
Anvelopă față: Michelin Scorcher 130/60B21 63H
Anvelopă spate: Michelin Scorcher 240/40R18 79V
Lungime: 2370 mm, ampatament: 1695 mm, înălțime la șa: 665 mm
Gardă la sol: 115 mm, capacitate rezervor: 13,2 ltr.
Consum mediu: 5,6 ltr./100 km, masă la plin: 305 kg.
Motocicleta Harley-Davidson Breakout 114 testată a fost pusă la dispoziție de firma Harley-Davidson Bucuresti, cu ocazia sosirii camionului cu cele 23 de modele 2018.
Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selecționat mai jos câteva dintre articolele postate în ultima perioadă.
Harley-Davidson FXDR 114 – test și prezentare – varianta video
Cum a fost la lansarea FXDR 114, ultimul Harley-Davidson din familia Softail
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.