Modelul Ducati Hypermotard 950 este cea de-a patra generație a motocicletei construită inițial de genialul designer Pierre Terblanche.
În 2005, Ducati a prezentat modelul Hypermotard, prima versiune a unui model care se încadra în noua moda supermoto, curent care a influențat producția principalelor companii.
Motocicleta a fost opera unuia dintre cei mai influenți designeri actuali, Pierre Terblanche, geniul care a realizat proiecte pentru Volkswagen, Cagiva, Ducati, Piaggio, Norton, Confederate și Royal Enfield.
Prima variantă Hypermotard a beneficiat de un motor de 1078 cmc, înlocuit de cel de 796 și 821 cmc la următoarele două versiuni apărute până acum.
Ducati Hypermotoard 950 apărut cu o lună în urmă în două variante utilizează motorul de 937 cmc instalat și pe alte modele ale gamei actuale Ducati, motor cu performanțe remarcabile, ușor de controlat mulțumită unității de măsurare inerțială pe șase axe produsă de Bosch și pachetului electronic compus din ASB activ pe viraje Bosch, controlul tracțiunii Ducati EVO, Ducati Wheelie Control EVO și quick shifter cu dublu sens oferit în configurație standard numai pe varianta SP..
Cele două versiuni ale modelului sunt oferite într-o singură variantă coloristică, prețul modelului Ducati Hypermotard 950 fiind 12.667 euro, al variantei SP fiind 16.470 euro.
Ambele variante vor fi disponibile la începutul anului viitor și pot fi comandate la magazinul Ducati București.
Fișa tehnică Ducati Hypermotard 950
Motor Testastretta 11° în patru timpi cu doi cilindri gemeni în L, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, distribuţie desmodromică, injecție electronică, acceleraţie Ride by Wire
Capacitate cilindrică: 937 cmc, cursă și alezaj: 94,0 x 67,5 mm
Raport de compresie: 13,3:1
Putere maximă: 84,0 kW (114 CP) la 9.000 rpm, cuplu maxim: 96,0 Nm la 7.250 rpm
Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare hidraulică, transmisie finală pe lanț
Cadru din ţeavă de oţel tip grindă cu zăbrele, basculă monobraţ din aluminiu
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Marzocchi Ø 45 mm complet reglabilă, cursă roată fată 170 mm
Suspensia spate: monoamortizor Sachs, cu reglaj pe preîncarcare şi revenire, cursă roată spate 150 mm
Frână față hidraulică cu dublu disc semiflotant de Ø 320 mm din oţel și etriere radiale Brembo M4.32 cu patru pistonașe, ABS Bosch activ pe viraje
Frână spate hidraulică cu disc de Ø 245 mm și etrier Brembo cu două pistonașe, ABS Bosch activ pe viraje
Roți faţă / spate 17”, turnate din aliaj uşor cu trei spiţe în formă de Y
Anvelopă față: Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17
Anvelopă spate: Pirelli Diablo Rosso III, 180/55 ZR17
Ampatament: 1493 mm, înălțime la şa: 870 mm, masă la gol: 170 kg
Capacitate rezervor: 14,5 ltr., consum mediu: 5,1 ltr./100 km
Pentru fanii firmei Ducati, mai jos sunt câteva articole postate în ultimul timp.
Confederate P51 Combat Fighter – generaţia a 2-a şi un designer genial – Pierre Terblanche
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.