TIBERIU TROIA

Honda CB650R, noul model din gama Neo Sport Café

Familia CB este una dintre cele mai vechi game ale producătorului Honda, iar noul model Honda CB650R a adus un aer nou familiei Neo Sport Café.

Honda CB650R

Primul model, CB1000R, a apărut cu doi ani în urmă și a fost urmat de versiunea de 300 cmc.

Era normal ca aceste două modele să fie completate de o motocicletă de clasa medie și iată că Honda a prezentat acest model așteptat, împreună cu alte patru motociclete noi, în cadrul celei mai mari expoziții de motociclete, EICMA 2018.

Noul Honda CB650R înlocuiește modelul CB650F, dar performanțele și dimensiunile sunt îmbunătățite. Modificarea cadrului, compus din elemente tubulare din oțel și unele presate, remodelarea rezervorului și a scărițelor, au redus masa motocicletei cu 6 kg.

Honda CB650R

Prezentarea noului model Honda CB650R la EICMA 2018 – Milano

Furca de față hidraulică inversată Showa, de 41 mm diametru, cu funcții separate și discurile de frână flotante pe față, asistate de etriere radiale cu patru pistonașe, constituie de asemenea îmbunătățiri, neexistând pe vechiul model.

Motorul de 649 cmc, cu admisia și evacuarea revizuite, o nouă ordine de aprindere și raport de compresie modificat, oferă un plus de putere de 5% și o livrare a puterii mai liniară, însoțită de cuplu produs în plaja de turații medii.

Honda CB650R

Puterea maximă este de 95 CP obținută la 12.000 rpm, adică cu 1.000 rpm mai mult decât la CB650F.

Pentru gestionarea eficientă a puterii, motorul beneficiază de un ambreiaj tip assist/slipper și control al tracțiunii Honda Selectable Torque Control.

În fine, poziția de pilotaj este sportivă, fiind rezultată și prin instalarea unui ghidon drept, alte componente fiind împrumutate de la modelul de 1000 cmc: farul rotund tehnologie LED și bordul cu ecran LCD.

Honda CB650R

Ca toate modelele lansate de Honda la Milano, modelul CB650R va fi disponibil și în variantă limitată de 35 kW, pentru posesorii de permis categoria A2.

Nu trebuie uitată gama de accesorii oferită de producător: geantă de rezervor și geantă pentru locul pasagerului, ambele preluate de la CB1000R, quick shifter, manșoane încălzite, scut pentru motor și numeroase componente decorative, accente realizate din aluminiu.

Consumul mediu declarat de producător este de sub 5 ltr./100 km și motocicleta va fi disponibilă în patru variante coloristice.

Honda CB650R

Fișa tehnică Honda CB650R

Motor în patru timpi cu patru cilindri în linie, răcire cu lichid, patru supape pe cilindru, DOHC, injecție electronică PGM-FI

Capacitate cilindrică: 649 cmc, cursă și alezaj: 67,0 x 46,0 mm

Raport de compresie: 11,6:1

Putere maximă: 70,0 kW (95 CP) la 12.000 rpm, cuplu maxim: 64,0 Nm la 8.500 rpm

Cutie de viteze cu șase trepte, ambreiaj în baie de ulei cu acţionare mecanică, transmisie finală pe lanț

Cadru din ţeavă de oţel tip Diamant cu elemente presate, basculă turnată din aluminiu

Honda CB650R

Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Showa Ø 41 mm cu funcţii separate (SFF)

Suspensia spate: monoamortizor, cu şapte trepte de reglare pe preîncarcare

Frână față hidraulică cu dublu disc flotant de Ø 310 mm din oţel și etriere radiale Nissin cu patru pistonașe, ABS cu circuit dublu

Frână spate hidraulică cu disc de Ø 240 mm și etrier Nissin cu un pistonaş

Roată faţă/spate 17”, jante din aliaj de aluminiu cu cinci spiţe cu interiorul gol

Lungime: 2130 mm, ampatament: 1450 mm, înălțime la şa: 810 mm

Gardă la sol: 150 mm, masă la plin: 202 kg, capacitate rezervor: 15,4 ltr.

Modelul Honda CB650R va fi importat de compania Honda România și va putea fi comandat la magazinul firmei Motor Team din București, dealer autorizat Honda.

Honda CB650R

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*