TIBERIU TROIA

Modelul Yamaha YZF-R3 este modificat pentru sezonul 2019

Apărut pentru prima oară în 2015, YZF-R3 respectă filosofia și liniile modelului de referință ale gamei sportive Yamaha, YZF-R1.

YZF-R3

În anul în care YZF-R1 împlinește 20 de ani de la apariție, probabil cea mai importantă motocicletă produsă de Yamaha în ultimul timp, firma celor trei diapazoane a prezentat noul YZF-R3, imediat după lansarea noului YZF-R125.

Modelul 2019 este inspirat din formele radicale ale vârfuui de gamă, YZR-M1, cu numeroase îmbunătățiri tehnologice implementate și ergonomie optimizată.

Alături de noul YZF-R125 și ultimele versiuni ale cunoscutelor modele YZF-R6, YZF-R1 și YZF-R1M, seria R este una dintre cele mai spectaculoase familii supersport actuale.

Motorul de 321 cmc în patru timpi, cu doi cilindri gemeni paraleli, DOHC, răcit cu lichid, livrează puterea liniar, motocicleta fiind recomandată atât pentru mersul în oraș, pe drumuri virajate, cât și pe circuit, la o sesiune de track day.

YZF-R3

Având componente realizate cu ajutorul celor mai noi tehnologii, pistoane forjate și cilindri din aluminiu tratați cu DiASil, motorul este instalat pe un cadru din oțel tubular, cu un design care transformă blocul motor în element structural al șasiului, rezultând un echilibru perfect al masei și rigidității.

Bascula lungă și asimetrică asigură o transmitere eficientă a puterii la roată și asigură stabilitate la viteze ridicate, în timp ce amortizorul de spate KYB, cu reglare a pretensionării, preia sarcina perfect și contribuie la centralizarea maselor.

Pentru a asigura un echilibru între confort și un stil de pilotaj sportiv, a fost instalată o furcă telescopică inversată KYB de 37 mm, care îmbunătățește rigiditatea și permite precizie în abordarea virajelor.

Cu o înălțime a șeii destul de coborâtă și o poziție comodă de pilotaj, noul Yamaha YZF-R3 este o motocicletă perfectă pentru începători și pentru piloții experimentați care preferă o motocicletă compactă și agilă.

YZF-R3

Pentru a obține o poziție mai comodă a pilotului, întreaga caroserie a fost modificată.

Rezervorul a păstrat aceeași capacitate de 14 litri, dar forma sa și a măștii rezervorului au fost modelate, fiind cu 31 mm mai lat în dreptul genunchilor și cu 20 mm mai jos la nivelul capacului.

Carena de față și parbrizul au suferit, la rândul lor, modificări, fiind studiate în tunelul de vânt, noile forme fiind cu 7% mai aerodinamice, redirecționând traseul curentului de aer la nivelul căștii pilotului în poziția aplecată, permițând o creștere a vitezei de vârf cu 8 km/h.

Conducta centrală de admisie a aerului din carenă, ale cărei forme sunt inspirate din cele ale modelului YZR-M1, direcționeaza fluzul de aer direct către radiator, contribuind la o răcire mai bună a motorului.

Noul model YZF-R3 va putea fi văzut și achiziționat de la magazinul Yamaha România din București al companiei Motodynamics România, importatorul autorizat în România.

Pentru fanii firmei Yamaha am selecționat mai jos câteva dintre ultimele articole postate.

Yamaha MT09 SP – test şi prezentare – varianta video

Vă invit la pregătirea de livrare a unei motociclete Yamaha MT09 SP

Yamaha Niken – test și prezentare – varianta video

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*