Am auzit voci care afirmau că Intermot 2018 a fost pierdere de timp. Așa să fie oare sau expoziția a fost neglijată de marii producători ?
Cele mai importante expoziții moto din Europa sunt EICMA, organizată la Milano și cea de la Köln – Intermot.
În Statele Unite există AIMExpo, dar această manifestare este cea mai tânără dintre expozițiile mari, aflându-se doar la cea de-a cincea ediție.
Nici Intermot nu se poate lăuda cu prea multe ediții, prima fiind organizată în 1998 la München și, după câteva ediții, s-a luat hotărârea să fie organizata din doi în doi ani la Köln, concurența cu EICMA fiind principalul motiv al acestei decizii.
Dacă vorbim despre expoziția de la Milano, EICMA, aceasta este de departe cea mai importantă expoziție din lume, aici fiind prezentată adevarata istorie a producției și comerțului cu motociclete.
Prima ediție a avut loc în 1914, iar cea de luna viitoare, EICMA 2018 va fi ediția cu numărul 76.
În aceste condiții, este normal ca marii producători să acorde întâietate manifestării de la Milano, dar fiind prezenți, în același timp, la Intermot.
Majoritatea constructorilor importanți aleg să prezinte modelele nou lansate la Milano, aducând câte ceva și la Intermot, asta doar dacă au suficiente noutăți.
Prima mea vizită la Intermot a fost în anul 2002, la una din primele ediții, după care am încercat să fiu prezent de câte ori am putut, spre deosebire de EICMA, expoziție la care am ratat foarte puține ediții în ultimii 15 ani.
De fiecare dată, toate firmele mari au adus câte ceva la Intermot, păstrând grosul pentru EICMA și toată lumea a fost mulțumită, păstrându-se un echilibru.
2016 a însemnat pentru Intermot lansarea noului SCR950 și altor câtorva modele Yamaha, un spectacol de marcă Suzuki, cu multe noutăți și Kevin Schwantz prezent pe scenă, noul SuperSport prezentat de Ducati, Honda a lansat noul CBR 1000RR în două variante, Kawasaki a impresionat cu Ninja ZX-10RR, Ninja 650, Z900 și Z650, deci toți jucătorii și-au respectat publicul și pe gazde.
Nu același lucru se poate spune despre ediția din acest an, Intermot 2018.
Indian a dezvelit o motocicletă spectaculoasă, FTR 1200 și a organizat un eveniment cu o seară înainte de deschiderea expoziției, eveniment la care a fost prezent CEO-ul trustului Polaris, motocicleta fiind introdusă de cel mai mare campion de Flat Track, Jared Mees.
Bineînțeles ca au apărut imediat comentarii, unii catalogând FTR 1200 drept un fel de Ducati, lucru complet eronat, motocicleta fiind o variantă de stradă evoluată a modelului FTR 750, care a spulberat concurența în campionatul american de specialitate, nu o copie Ducati. Faptul că motorul e un bicilindru și toba este laterală nu o categorisește ca un Ducati și modelul trebuie studiat și înțeles.
Suzuki a prezentat Katana, modelul fiind prezentat de CEO-ul Suzuki și de Rodolfo Frascoli, designerul italian care a reușit modelul concept, sursa de inspirație a actualei motociclete de serie.
Ducati a introdus trei modele Scrambler, frumoase și cu mai multă tehnologie decât au modelele concurente, Kawasaki a adus cele două modele de 125 cmc, un naked și o sportivă, prezentând și culorile 2019 ale modelelor consacrate, iar BMW și KTM au adus versiuni îmbunătățite ale modelelor de vărf, toți organizând câte o prezentare pentru pe măsură pentru presă.
Până aici totul s-a desfășurat în nota obișnuita a manifestării.
Marea surpriză a acestei ediții au fost standurile coloșilor Honda și Yamaha și, mai ales atitudinea personalului din standuri, oamenii de la Honda Germania și Yamaha Germania, supărați parcă pe reprezentanții presei.
Honda a expus la Intermot 2018 modelul Super Cub și culorile pentru 2019 ale unor modele importante fără nici un fel de explicație sau prezentare, ca să nu mai vorbim de vreun kit de presă, iar în standul Yamaha, în care se afla noul YZF-R125 prezentat pe Internet cu o săptămână în urmă, atunci când am întrebat dacă este organizată o prezentare a exponatelor, fără să cer ceva (adică pixuri, breloace sau chewing-gum, ca să nu zic giungă), am fost trimis la “Home page, home page”, trimitere însoțită de un gest care, în România, echivalează cu o trimitere la origine.
Probabil că în acest an, ambii producători au mai puține modele ca de obicei și și-au păstrat forțele pentru EICMA.
Să sperăm că asta e explicația…
Altfel, expoziția Intermot 2018 a fost organizată cu aceeasi rigoare germană și, poate lucrul cel mai important pentru noi, românii, este cea de-a doua participare a lui Bebe din Câmpia Turzii la AMD World Championship of Custom, cu proiectul Rise of Anarchy, prezență de la care așteptăm o nouă confirmare a talentului tânărului nostru constructor.
Succes Bebe, succes Anarchy Custom !
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.