Anunțat în primăvara 2018, noul Honda CRF450L este primul model din gama CRF L care preia cadrul și motorul de la modelele de motocros și enduro.
După CRF230L, CRF250L, CRF1000L Africa Twin și CRF150L, cel de-al cincilea membru al gamei, Honda CRF450L are principalele componente, cadrul și motorul, preluate de la CRF450F și CRF450X, modelele de motocros și enduro, chiar dacă performanțele sunt departe de cele prezente pe motoarele de competiție, motorul fiind adaptat folosinței de zi cu zi.
Cu o putere maximă de 23,6 CP la 7.500 rpm și un cuplu maxim de 32 Nm la 3.500 rpm, motorul Unicam monocilindru în patru timpi, de 449 cmc, răcit cu lichid, cu patru supape, nu poate impresiona pe nici un pasionat de motoare puternice, dar nu este prima dată când Honda lansează pe piață un motor mai slab decât ar fi așteptat unii.
Să ne aducem aminte de fantasticul model RC213V-S, o replică înmatriculabilă a motocicletelor de curse, cu multe componente lucrate manual, având prețul de 188.000 euro, care producea doar 159 CP la 11.000 rpm și care, cu ajutorul unui kit de 12.000 euro, putea atinge o putere maximă de 215 CP la 13.000 rpm.
Noul Honda CRF450L nu se adresează dependenților de adrenalină, ci oamenilor care își doresc o motocicletă fiabilă, cu care pot ieși în natură, fără a simți nevoia de a alerga în vreo cursă și pe care, eventual, să scrie Honda.
Cu o furcă de față telescopică inversată, având amortizoare Showa de 49 mm, cu reglaj pe compresie și revenire și Pro-Link pe spate cu amortizor Showa complet reglabil, cele 131 kg la plin ale motocicletei sunt perfect controlabile.
Modelul Honda CRF450L va putea fi comandat la magazinul firmei Motor Team, dealer oficial al companiei importatoare, Honda Trading România.
Pentru fanii firmei Honda, mai jos sunt alte teste și materiale video ale unor modele prezentate în ultimul timp.
Honda Africa Twin Adventure Sports – test şi prezentare – varianta video
Honda VFR800X Crossrunner – test și prezentare – varianta video
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.