RM-Z250 2019, motocicleta de motocros pregătită pentru clasa MX2, are un motor cu mai multă putere și cuplu, cadru, basculă și amortizoare noi.
Pe lângă toate aceste componente schimbate, motocicleta are ultima versiune a sistemului Suzuki Holeshot Assist Control și sistem de management a tracțiunii, ambele îmbunătățind performanțele, în timp ce formele agresive completate de noul design o fac mai atrăgătoare.
Motorul
Proiectul noului motor a avut ca scop principal îmbunătățirea puterii și a manevrabilității, fapt pentru care motorul realizat pentru RM-Z250 2019 a suferit modificări importante față de generația anterioară.
Puterea maximă a fost majorată cu ajutorul unei chiulase redesenate având admisia și evacuarea optimizate. Axa cu came care comandă admisia are un profil modificat, care, majorând cursa supapelor, a majorat puterea, permițând un răspuns mai bun al accelerației pe întreaga plajă de turație.
Suprafața utilă a filtrului de aer majorată cu 30% și traseul modificat al traseului aerului din airbox au mărit puterea la orice turație a motorului, în timp ce puterea obținută la turație mare a fost influențată de noul injector dublu, care înlocuiește vechiul model, cu un singur injector.
Pe lângă injectorul principal, injectorul secundar este situat lângă airbox, oferind aerului și carburantului mai mult timp pentru amestec înainte de explozie, răspunsul accelerației fiind influențat și de majorarea cu 17% a presiunii carburantului, datorită noului corp al accelerației.
Pentru o mai bună transmitere a puterii la roată au fost modificate rapoartele în cutia de viteze, viteza a doua, probabil cea mai importantă la o astfel de motocicletă, fiind majorată, la fel ca raportul final, de la 49/13 la 50/13.
În fine, eșapamentul a fost lungit cu 99 mm față de cel al generației anterioare, având o nouă structură și alte materiale în componență.
Șasiul
Probabil că sarcina colectivului de proiectanți de a desena șasiul noului model RM-Z250 2019 a fost tot atât de dificilă, în lupta permanentă cu gramele și milimetrii.
Cadrul este mai rigid torsional cu 10% și are cu 370 grame mai puțin.
Bascula a fost realizată cu ajutorul unei tehnologii utilizate de multe ori la eșapamente, mai puțin la cadru sau basculă – hidroformarea. În acest fel nu a mai fost nevoie de sudură, economisindu-se 80 gr., la care se adaugă alte 30 gr. câștigate prin modificarea patinei de lanț de pe basculă.
Cursa pentru reducerea masei a fost continuată prin schimbarea bridelor de prindere a motorului pe cadru, cele vechi fiind din oțel, înlocuite cu unele din aluminiu, astfel fiind câștigate 90 gr., motorul fiind instalat pe cadru cu 8,5 mm mai sus.
Reproiectarea rezervorului de combustibil a adus o economie de 312 gr., in timp ce o sa mai ingusta a contribuit cu 274 gr. la reducerea masei.
Suspensiile complet reglabile sunt furnizate de KYB, pe față arcurile înlocuind amortizoarele cu aer ale modelului anterior, fața fiind cu 370 gr. mai ușoara, în spate conexiunile amortizorului fiind și ele cu 15 gr. mai ușoare.
Campania de reducere a masei este încheiată de noile jante mai ușoare, de aici fiind economisite alte 100 gr., echilibrând plusul de greutate datorat discului de frână față de 270 mm, mai mare cu 20 mm.
Sistemele electronice
Suzuki Holeshot Assist Control și sistemul de management al tracțiunii ale noului RM-Z250 2019 sunt îmbunătățite, oferind piloților șansa de a pleca mai tare din grila de start și a rămâne în plutonul din față.
Suzuki Holeshot Assist Control (S-HAC) a fost dezvoltat pentru a avantaja piloții la start optimizând momentul aprinderii, pentru a face plecarea cât mai eficace, sistemul având două moduri care modifică momentul aprinderii, piloții având posibilitatea să aleagă în funcție de suprafața pe care rulează și aderența terenului.
Modul A întârzie momentul aprinderii, oferind o livrare mai lină a puterii, pentru utilizarea pe o suprafață tare sau alunecoasă, eficientizând tracțiunea.
Modul B este recomandat în condiții normale sau pe suprafețe aderente, pentru că grăbește momentul aprinderii pentru o plecare agresivă din grilă.
S-HAC se dezactivează și momentul aprinderii revine la cel normal după șase secunde, când pilotul schimbă în viteza a patra sau când accelerația este închisă.
Modificările implementate fac motorul mai ușor de controlat înainte, după start și îmbunătățesc controlul accelerației până la primul viraj.
Odată trecut de primul viraj, sistemul de management al tracțiunii permite pilotului să păstreze un avantaj față de concurență, unitatea centrală ECU monitorizând poziția accelerației, viteza de rotație a motorului și treapta din cutia de viteze, cu aceste informații controlând momentul aprinderii și reglând injecția de combustibil, pentru optimizarea tracțiunii.
Sistemul de pe RM-Z250 2019 se deosebește de cel instalat pe motocicletele de stradă pentru că nu controlează rotația roții de spate, nu controlează tracțiunea în momentul în care roata derapează, ci oferă un control constant, care optimizează tracțiunea pe toată durata funcționării.
Suzuki RM-Z250 2019 va putea fi comandat la magazinul firmei Motor Team din București, dealer oficial al companiei importatoare Suzuki România.
Pentru fanii firmei Suzuki am selecționat mai jos câteva articole postate în ultimul timp.
Suzuki GSX-R1000 modelul 2017, cel mai puternic GSX-R de până acum
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.