Un power cruiser echipat cu motorul Milwaukee-Eight 114, cel mai puternic motor existent în gama Harley-Davidson, FXDR 114 suprinde prin formele îndrăznețe și bascula turnată din aluminiu.
Respectând promisiunea făcută publicului cu câteva luni în urmă, prin care Președintele firmei a anunțat 100 de modele noi pentru următorii zece ani și, de ce să nu recunoaștem, respectând ritmul cu care apar în ultimii ani noi motociclete, Harley-Davidson a prezentat fotografiile și specificația tehnică a ultimului model Softail, cel de-al zecelea model dezvoltat pe noua platformă Softail introdusă în acest an.
Una dintre principalele sarcini ale echipei care a proiectat noul FXDR 114 a fost reducerea masei și una dintre componentele care îți sar în ochi este bascula turnată din aluminiu.
Fiind construită pentru o anvelopă spate de 240 mm și având o greutate de numai 6,25 kg, față de o basculă tradițională din oțel, care cântărește aproximativ 11 kg, noua basculă influențează mult comportarea amortizorului spate, prin reducerea cu 43% a masei în mișcare, fiind completată de roata spate, realizată din aluminiu.
Șaua și masca laterală din material compozit sunt susținute de un subcadru produs din țeavă din aluminiu sudată, aripile față/spate fiind produse din material compozit, masa acestor piese fiind cu 3 kg mai mică față de subcadrul obișnuit din oțel, folosit de Harley-Davidson la celelalte modele Softail.
Cadrul solid și rigid este echipat cu amortizorul spate folosit pe toate modelele Softail, cu comandă hidraulică de la distanță a preîncărcării arcului, pentru o modificare rapidă și facilă a setării, iar furca de față are amortizoare inversate de 43 mm cu cartuș, care contribuie la îmbunătățirea manevrabilității și a frânării.
Eficiența sistemului de frânare este conferită de cele două discuri de față de 300 mm, de sistemul ABS prezent în configurație standard (nu numai pentru Europa) și de anvelopele Michelin Scorcher de 120 mm, respectiv de 240 mm.
FXDR 114 este echipat cu cel mai puternic motor oferit pe un șasiu Softail, varianta Milwaukee-Eight 114 (1868 cmc) producând un cuplu maxim de 160 Nm/3500 rpm, motocicleta având o lungime de 2425 mm și o masă la gol de 289 kg.
Merită remarcată și forma tubulaturii de admisie a aerului, inspirată din motocicletele care participă la Campionatul Mondial Screemin’ Eagle/Vance & Hines al curselor de accelerație, componenta fiind proiectată pentru a îmbunătăți fluxul aerului.
Modelul FXDR 114 va fi disponibil în mai multe variante de culoare: Black Denim, Bonneville Salt Denim, Industrial Gray Denim, Rawhide Denim, Vivid Black, Wicked Red Denim și va putea fi comandată la magazinul firmei Harley-Davidson București, unicul dealer autorizat din România al producătorului.
Prețul noului model va fi făcut public în câteva zile, iar motocicleta va fi prezentată presei de specialitate în câteva zile, în cadrul unui eveniment organizat în Grecia, la Salonic.
Pentru fanii firmei Harley-Davidson am selectat mai jos câteva dintre articolele postate în ultimul timp.
Primul Harley-Davidson Adventure Touring și câteva dintre modelele viitorului au fost anunțate azi
Cele mai reușite proiecte custom de la expoziția Harley-Davidson – Praga 2018
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.