Dorsoduro 900 este cea de-a treia variantă de maxi Supermoto pentru fiecare zi produsă de Aprilia.
La prima întâlnire, Dorsoduro 900 intimidează, chiar dacă nu poți să treci peste frumusețea ei, dar motocicleta, cu tot aspectul ei agresiv, este destinată celor care vor să foloseascî in fiecare zi o motocicletă dinamică, manevrabilă, care furnizează puterea liniar, pe întreaga plajă de turație și care poate fi controlată fără surprize.
Primul model Dorsoduro, cu motor cu 750 cc, a fost lansat în 2007, dar motorul de pe versiunea de 900 cc, cu doi cilindri gemeni în V la 90 grade este dezvoltat din cel al modelului Shriver 750.
Fișa tehnică Aprilia Dorsoduro 900
Motor Aprilia în 4 timpi cu doi cilindri în V longitudinal la 90 grade, răcit cu lichid, DOHC cu sistem de transmisie prin lanț, patru supape pe cilindru, sistem Ride-by-wire
Capacitate cilindrică: 896 cc
Raport de compresie: 11:1
Putere maximă: 70,0 kW (95,2 CP) la 8750 rpm
Cuplu maxim: 90,0 Nm la 6500 rpm
Sistem de alimentare: sistem integrat de management al motorului, injecție cu 3 hărți, gestionarea deschiderii valvei de accelerație (Sport, Touring, Rain)
Sistem de evacuare 100% din oțel inoxidabil 2-în-1 cu convertizor catalitic cu trei căi și senzor de oxigen
Alternator: 450 W la 6000 rpm
Cutie de viteze cu 6 trepte
Ambreiaj acționat hidraulic
Transmisie finală acționată prin lanț
Cadru: ramă modulară din oțel tubular fixată pe plăci laterale din aluminiu prin șuruburi de înaltă rezistență
Suspensia față: furcă telescopică hidraulică inversată Ø 41 mm, reglabilă și preîncarcare cu arc
Frână față: dublu disc Ø 320 mm din oțel inoxidabil, etriere radiale cu patru pistonașe, furtune cu inserție metalică
Frână spate: disc Ø 240 mm din oțel inoxidabil, etrier cu un pistonaș, furtun cu inserție metalică
Sistem ABS Continental cu două canale.
Jante aliaj din aluminiu, față: 3,50 x 17”, spate: 6.00 x 17”
Anvelope radial tubeless, față: 120/70 ZR 17, spate: 180/55 ZR 17
Rezervor: 12 ltr.
Motocicleta testată a fost pusă la dispoziție de firma The Bike Hub Romania, importator autorizat Aprilia în România.
Echipament folosit la test
Cască Arai Quantum Kevin Schwantz
Geacă Wintex
Pantaloni Wintex
Cizme Puma
Mănuşi Spidi TX-1 – Motor Team
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.