Honda a hotărât să producă pentru sezonul 2019 modelul CRF450L (înmatriculabil), cu dimensiuni și performanțe aproapiate de cele ale modelului de competiție.
Folosind ca platformă modelul CRF450R (“R” de la racing), Honda va produce varianta înmatriculabilă CRF450L (“L” de la legal – road legal), cu modificări care vor face motorul ușor de controlat, instalat pe un șasiu asemănător celui de la modelul de competiție.
Dacă șasiul a fost mai ușor de realizat, având caracteristici asemănătoare motocicletei de motocros, la motorul de 449 cc, sarcina a fost mai dificilă.
Cerințele motorului unei motociclete înmatriculabile diferă mult de cele ale unuia de sport: trebuie să respecte nivelul de emisii EURO4, normele de poluare sonoră, să fie ușor de folosit pentru o gamă cât mai largă de piloți, în cât mai multe situații și să aibă intervale de service normale pentru o motocicletă de stradă, nu pentru competiții.
Arhitectura motorului cu patru supape Unicam a rămas aceeași, în timp ce numeroase detalii tehnice au fost modificate pentru a-i îndulci agresivitatea: masa vilbrochenului a fost mărită, rezultând 13% mai multă inerție, gradele motorului au fost modificate, adică timpul de deschidere a supapelor, pentru a furniza puterea și cuplul pe o plajă mai largă de turație, cutia de viteze are șase trepte, față de motorul de competiție cu cinci, iar capacele laterale stânga/dreapta ale motorului au fost adaptate pentru a reduce sunetul produs de motor.
Cursa și alezajul au rămas aceleași, 96 mm x 62,1 mm, dar pistonul are trei segmenți, în loc de doi, pentru o fiabilitate mărită. Raportul de compresie a fost micșorat, de la 13,5:1 la 12,0:1, iar air-boxul a fost reproiectat, evacuarea având o singură ieșire mai mare, în loc de cele două instalate pe CRF450R.
Ca urmare a acestor modificări, prima intervenție majoră la service este recomandată la 32.000 km, filtrele de ulei și aer necesitând înlocuire la fiecare 1000 km, lafel ca la celelalte modele aflate în acest moment pe piață.
Cadrul este puțin mai lat în dreptul basculei pentru a face loc motorului mai voluminos, cu șase viteze, ampatamentul este cu 18 mm mai mare, ajungând la 1500 mm pentru o stabilitate sporită, înălțimea la șa este 940 mm, iar masa la plin este de 130,8 kg.
Pe față este instalată o furcă telescopică inversată Showa de 49 mm, având reglaje la preîncărcare și compresie, iar pe spate este un amortizor Showa complet reglabil.
Sistemul de frânare este compus din disc față de 260 mm și etrier cu două pistonașe, iar pe spate disc de 240 mm și etrier cu un pistonaș.
Singurul minus pe care l-am găsit acestei motociclete (dacă trec peste înălțimea uriașă la șa de 940 mm), este capacitatea rezervorului de numai 7,6 litri și asta o spun pentru că m-am săturat să umblu în rucsac, pe motocicleta mea de weekend, cu câte un bidon de 2 litri de benzină, în situația în care rezervorul meu este de 9 litri.
Dar, mă rog, să presupunem că Honda știe mai bine ce face și să așteptăm noul model CRF450L, ca să vedem cum merge.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.