Prezentat publicului în noiembrie 2017, noul Panigale V4 este prima motocicletă Ducati de serie cu motor în patru cilindri, fiind derivat din modelul MotoGP Desmosedici.
Înlocuind modelul 1299, Panigale V4 reprezintă o chintesență a tehnologiei, stilului și performanțelor reușite de Ducati și are un motor de 1103 cc, care produce o putere maximă de 214 CP și are un raport putere/masă de 1,1 CP/kg, stabilind noi standarde în segmentul motocicletelor sportive de serie.
De fapt, cu greu se mai poate spune că acest model este de serie, pentru că pe circuit, comportamentul acestei motociclete este similar cu cel al modelelor de competiție.
Motorul Desmosedici Stradale are patru cilindri în V la 90°, similar celui folosit în MotoGP, motor de la care a împrumutat și alezajul de 81 mm (dimensiunea maximă permisă de regulamentul MotoGP), combinat cu o cursă mai lungă decât cea folosită la motorul de competiție, datorită căreia rezultă un cuplu motor mai bun la turații joase și medii, reducând turația maximă și obținând o putere mai ușor de utilizat.
Cu cei 214 CP la 13.000 rpm, Panigale V4 este cea mai puternică motocicletă la categoria ei, poate fi destul de ușor modificat la 226 CP instaland evacuarea din titan produsă de Akrapovič pentru competiții și, cu toate acestea, păstrează un interval de verificare a jocului supapelor de 24.000 km.
Pentru a obține o masă redusă a motorului cu patru cilindri, Ducati a dezvoltat o nouă formulă a șasiului, numită Front Frame, în care motorul este o componentă structurală, cadrul propriu-zis fiind o singură piesă de 4 kg, mult mai ușoară decât un cadru perimetral tradițional.
Panigale V4 nu stabilește doar noi standarde ale performanței.
Mulțumită calităților platformei inerțiale pe șase axe produsă de Bosch, un pachet electronic de ultimă generație, cu niște caracteristici nemaîntâlnite până acum, duce la un alt nivel siguranța și controlul dinamic al motocicletei în orice condiții de pilotaj.
Panigale V4 introduce pe piață caracteristici tehnice care îmbunătățesc controlul: derapaj controlat în timpul frânării, ABS activ pe viraje numai pe roata din față datorită unei setări concepute special pentru pilotajul pe circuit și sistem Quickshift în dublu sens, care ține seama de unghiul de înclinare al motocicletei.
Toate aceste mijloace de control, dezvoltate pe circuit cu ajutorul piloților echipelor oficiale Ducati și al piloților de test ai uzinei, sunt integrate în 3 moduri de pilotaj (Race, Sport și Street), care pot fi reglate prin intermediul panoului de bord TFT și care fac din Panigale V4 motocicleta cu cel mai înalt nivel al tehnologiei implementate.
Revenind cu picioarele pe pământ, zilele trecute am mers la magazinul din București al importatorului Ducati și am asistat la prima punere un funcțiune a unui Panigale V4 S.
Momentul a fost special nu numai datorită performanțelor motocicletei pe care am văzut-o, ci și datorită importanței apariției acestui model, pe care sper să-l pot testa în acest sezon.
Modelul Panigale V4 S poate fi comandat la magazinul firmei Metrotehnica Internațional (Ducati România), importator autorizat al produselor Ducati în România, prețul în Romania fiind 27.340 Euro.
.
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.