TIBERIU TROIA

Yamaha a primit premiul pentru design IF Design Award 2018

IF Design Award este decernat de IF International Forum Design, cea mai veche organizație independentă de design din lume, având sediul în Hanovra, Germania.

Începând din 1953, din initiațiva organizației IF International Forum Design, un juriu de reputați specialiști din domeniu acordă premii pentru cele mai reușite produse industriale din toate domeniile.

Prin produse industriale se înțelege orice

Yamaha design award

Yamaha MT-10 SP

produs destinat utilizării publicului, de la tirbușoane și ceasuri, pănă la autoturisme și ambarcațiuni.

De-a lungul timpului, mai ales în ultima perioadă, Yamaha a reușit să atraga atenția acestei organizații, prin diferite produse, devenind un fel de abonat al premiilor acordate.

Începând din 2014, în fiecare an au fost premiate unul sau mai multe proiecte Yamaha, de cele mai multe ori motociclete, dar nu numai.

Yamaha design award

Yamaha TMAX 530 DX

În 2014, câștigător la clasa sa a fost modelul MT-09, urmat în 2015 de sora mai mică, MT-07, dar și de scaunul rulant pentru persoane cu dizabilități, JWX-2, model asistat electric, un fel de kit care poate fi adaptat oricărui scaun rulant existent.

Un an mai târziu a fost rândul sportivei YZF-R1 să cucereasca trofeul, dar și unui soft produs de firma japoneză, Rev Translator, care a primit premiul pentru comunicație.

În 2017 câștigător a fost modelul XSR900,

Yamaha design award

Yamaha XMAX 300

alături de alt proiect avangardist aparținând unei alte generații de scaune rulante, un model asistat electronic și, în fine, în această lună au fost decernate premiile IF Design pentru anul 2018, nu mai puțin de trei motociclete Yamaha fiind premiate la categoria din care fac parte: MT-10 SP, TMAX530 DX și XMAX 300.

Majoritatea acestor reușite Yamaha se datorează companiei GK Dynamics Incorporated, o firmă de design industrial din Tokyo (Grupul din Koike), înființată de Kenji Ekuan, pionierul designului japonez, a cărui poveste am postat-o.

Fani ai produselor Yamaha sau nu, trebuie să recunoaștem că firma celor trei diapazoane a avut întotdeauna motociclete frumoase.

Dacă motocicletele Yamaha ne-au plăcut fiecăruia dintre noi sau nu, asta este o opțiune personală și trebuie respectată, tot așa cum trebuie respectată decizia unui juriu de specialiști, în măsură să decidă și pentru cei cu mai puțină pregătire în domeniu, dacă respectivele motociclete merită premii pentru felul în care arată.

Pentru cei care nu au citit povestea lui Kenji Ekuan, pionierul designului japonez, creator al fantasticei motociclete VMAX, articolul poate fi găsit mai jos.

VMax Carbon şi povestea creatorului motocicletei, aşa cum o văd eu

Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*