Sezonul a început în forță și se anunța un an 2017 deosebit.
La invitația făcută de Suzuki, începutul lunii mai m-a găsit pe pista circuitului Hungaroring, unde am avut ocazia să testez noul GSX-R1000, pe care îl văzusem prezentat în premieră de Kevin Schwantz la Intermot.
Gazdele au pregătit un eveniment de marcă, punându-ne la dispoziție și alte modele din noua gamă Suzuki, dintre care am putut testa GSX-S750 și Hayabusa. E adevărat că vremea nu a ținut cu noi, dar pista udă nu a reprezentat decât încă o provocare și totul s-a încheiat fără surprize neplăcute.
A urmat principalul eveniment al familiei Harley-Davidson: sosirea camionului.
În fiecare an, Harley-Davidson București ne-a răsfățat oferindu-ne șansa de a testa cele mai noi modele lansate de producătorul american, motociclete pe care este foarte greu să le găsești pentru test.
În afară de faptul că în camion sosesc 23 de motociclete diferite, din această adevărată flotă fac parte modele scumpe, accesorizate și absolut toate motocicletele sunt modelele din acel an. Am ales să testez două dintre modelele S, cu performanțe deosebite, Dyna Low Rider S și Softail Slim S.
Din păcate, aici s-a încheiat campania mea de primăvară, pentru că au urmat două luni de ghips și spitale, perioadă care nu a făcut nimic altceva decât să-mi crească pofta de mers pe motocicletă.
Au urmat alte modele interesante, primul fiind noul BMW K1600B.
Am schimbat registrul și am înțeles ce înseamnă conceptul “Supersport de fiecare zi” și ce oferă modelul Ducati SuperSport, motor prezentat în premieră la aceeași ediție Intermot la care văzusem pentru prima oară Suzuki GSX-R cu care am început sezonul.
O altă motocicletă care m-a făcut să visez a fost Moto Guzzi V7 Racer, nu datorită performanțelor, care nu impresionează, ci datorită poveștii din spatele acestui model și a formelor reușite încă odată de designerii italieni.
Au mai fost multe motociclete, Yamaha SCR950, Honda VFR800X, Harley-Davidson Road King Classic, KTM Duke 390 și 125, triciclurile produse de Polaris și Can-Am, toate modele 2017, dar toate te făceau să te simți cu picioarele pe pământ.
Nu același lucru îl pot spune despre Honda X-ADV, care m-a impresionat, în ciudățenia ei, dar care mi-a întărit convingerea (dacă mai era nevoie), că nu orice motocicletă poate fi condusă de oricine.
Indian Scout Sixty a fost în cealaltă extremă, fiind unul dintre motoarele care poate satisface și începătorii și pe cei avansați, cu condiția să-ți dorești o astfel de motocicletă, un cruiser și plimbările liniștite pe care ți le oferă.
În fine, închiderea sezonului a fost făcută de testul noului Harley-Davidson Fat Bob, model 2018, sosit în România la o lună de la lansarea mondială, una dintre cele mai interesante motociclete produse de Harley-Davidson în acest moment.
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.