Concursul mondial de personalizare a motocicletelor Indian Scout a scos la rampă unele dintre cele mai frumoase proiecte realizate până acum.
Motocicleta votată de fani ca cea mai frumoasă a fost proiectul Fusion, realizat de compania Indian Motorcycle Charlotte din Lowell, North Carolina, SUA, dealer Indian încă din anul 1974.
Ca pasionați ai firmei Indian și purtând un adânc respect pentru ceea ce a însemnat și încă mai reprezintă compania, echipa Charlotte a mixat elemente esențiale existente pe modelele Indian Scout din diferite generații. Scopul a fost să folosească structura modelului Spirit Lake, adăugând elemente memorabile și ușor de recunoscut ale unei epoci apuse.
Realizatorii motocicletei au declarat că intenția lor a fost să atragă o clientelă nouă, care apreciază performanțele incredibile ale noului motor de 100 CP, aducând un omagiu AND-ului modelului emblematic Indian Scout al anilor ‘30.
Modelul cel mai asemănător motocicletei de curse flat-track, Scout FTR750, a fost motocicleta Midwest Urban Dirt Tracker, construită de Indian Motorcycle of Metro, din Muskego, Milwaukee, firmă aflată în apropierea fabricii Harley-Davidson.
Hotărârea de a construi un model în stilul dirt track și folosirea unor accesorii proprii a fost luată pentru a conferi motocicletei un aspect dur, datorită pasiunii constructorilor pentru competiții.
Pentru început, de pe motocicleta de serie Indian Scout au fost înlăturate cadrul, suspensiile, rezervorul de combustibil și aripile față/spate. După aceste operațiuni, capacele motorului au fost vopsite electrostatic în auriu, iar cadrul în negru satinat, pentru a contrasta cu culoarea capacelor.
La șuruburile de prindere ale motorului au fost instalate tuburi goale de la cartușe folosite pentru a sublinia aspectul dur al propulsorului, în timp ce pentru instalarea unor comenzi cu poziția scărițelor la mijloc, asemănătoare poziției de pe motocicletele de dirt track, au fost prelucrate și produse toate elementele componente ale sistemului de schimbare a vitezelor și comanda frânei spate.
Aripa spate originală a fost înlocuită cu una produsă din aluminiu, iar amortizorul spate cu unul mai lung, produs de Progressive Suspension, modificând partea inferioară a cadrului.
În locul amortizoarelor față utilizate de fabrică a fost instalată o furcă față inversată Showa și juguri superior/inferior modificate, renunțându-se la frâna față, după modelul motocicletelor de competiție, iar ca protecție pentru amortizoarele față au fost adaptate niște protecții de mâini produse de Midwest Industries, elemente folosite și ca protecție pentru eșapamente.
Multe alte piese componente au fost adaptate pentru instalarea pe motocicletă, roțile de 19 inch Performance Machine, comanda hidraulică a ambreiajului Brembo RCS, ghidonul Pro Taper și întregul sistem de evacure produs în casă.
În fine, elementele caroseriei au fost vopsite de o firmă specializată, Artistimo Custom Design, care a reușit niște detalii spectaculoase.
O altă motocicletă care, la prima vedere, nu arată efortul depus, este The Rebel, proiect realizat de firma canadiană Indian Motorcycle Winnipeg.
Pentru realizarea culorilor prezente au fost folosite foarte multe straturi de vopsea, iar lacul incolor a fost tratat cu niște substanțe corozive, rezultând un lac fără luciu și un aspect de vopsea veche.
Pe lângă multe modele reușite de motociclete, în finala concursului s-a remarcat și un triciclu foarte interesant produs de compania Indian Motorcycle Wayne, din New Jersey, USA, proiect numit Indian Scout Reverse Trike GT (Gran Turismo).
Sursa: Indian Motorcycle
Modelele de serie Indian Scout pot fi văzute la magazinul din București al importatorului autorizat ASP Group.
Dacă vreți să citiți cum a început povestea concursului de personalizare organizat de compania Indian, puteți găsi mai jos articolul postat recent.
Concursul mondial de personalizare al motocicletelor Indian Scout
Dacă nu aţi văzut toate testele şi cursele moto postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.