Pe Moto Guzzi V7 Racer am regăsit plăcerea mersului pe o motocicletă fără electronică, fără moduri de livrare a puterii, așa cum știam eu motocicletele cu mulți ani în urmă.
Nici nu e de mirare că noul model, cea de-a treia generație a modelului V7 Racer produs de Moto Guzzi, nu are sisteme electronice.
La cei 52 CP obtinuți prin creșterea puterii cu 10% față de generația anterioară, nu se justifică instalarea sistemelor electronice moderne, performanțele fiind mult inferioare celor oferite de motoarele performante ale momentului.
Pe de altă parte, cine își cumpără un café racer ca să alerge ca disperatul cu ea ?
Nu pentru că motocicleta n-ar merge. Dacă chiar vrei, poți poliza scărițele pe viraje, dar nu acesta este scopul pentru care cineva ar cumpăra o astfel de motocicletă, ci pentru povestea motorului, pentru legenda care însoțește numele firmei, pentru izul de vechi și pentru aspectul retro al motocicletei.
Motorul V7 produs ca urmare a unei întâmplări a devenit o emblemă a companiei, și pe baza acestei rețete tehnice au fost dezvoltate mai târziu versiunile V9, V11 și foarte recent V85.
Iar dacă performanțele motorului pot dezamăgi pe cei care așteaptă de la o motocicletă putere și viteză, formele create de designerii italieni pot constitui un exemplu de “așa da” atunci când vorbim de o motocicletă retro.
Poate că nu aș fi avut ocazia să testez singura motocicletă V7 III Racer din România, firma Moto Guzzi fiind reprezentată cu întreruperi, dar am fost sprijinit de prietenul meu Mircea, căruia îi mulțumesc și pe această cale și de reprezentanții firmei The Bike Hub, cea care a preluat recent distribuția produselor tuturor firmelor înglobate în trustul Piaggio.
.
Materialul filmat a fost prezentat în rubrica moto a emisiunii La Volan, difuzată de Digi24 sâmbătă 21 octombrie 2017.
Dacă vreți să aflați mai multe amănunte despre realizările trustului Piaggio, producătorul european cu cele mai multe unități vândute, puteți citi mai jos un articol postat recent.
Gita – sistemul de transport ușor prezentat de Piaggio, demn de secolul 21
Dacă nu aţi văzut toate testele, cursele moto, sau interviurile postate până acum pe blogul POVEŞTI CU MOTOARE şi pe pagina de Facebook, sau dacă vreţi să urmăriţi materialele pe care le voi posta, calea cea mai sigură este să vă abonaţi la canalul YouTube.